Dacia vládne evropským prodejům, Škoda a VW paběrkují. Soukromníci mění statistiky

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 2. 2019 6:02
Volkswagen je s 1,75 milionu automobilů za minulý rok nejprodávanější značkou v Evropě. To je údaj, který asi překvapí málokoho. Přesto i na prodeje nových aut existují různé pohledy. A podle jednoho z nich je nejpopulárnější automobilkou v Evropě Dacia a nejoblíbenějším modelem Dacia Sandero. Jde o pohled na prodeje mezi soukromými zákazníky. Právě rumunská automobilka totiž prodává téměř 80 procent svých aut do jejich rukou.

Na nejprodávanější auta v Česku se můžete podívat zde.

Foto: Volkswagen

Společnost JATO Dynamics sestavila žebříček prodejů nových aut nikoliv z absolutního hlediska, ale rozdělený mezi soukromé a firemní zákazníky. Využila k tomu data z 23 evropských trhů. Celkem se tak loni na těchto trzích (o nichž bude ještě řeč) prodalo 14,98 milionu nových vozidel. Podíl soukromých a firemních zákazníků je poměrně vyrovnaný. 56 procent, a tedy 8,35 milionu aut, si zaregistrovaly firmy. 44 procent, a tedy 6,63 milionu automobilů, připadlo na soukromé zákazníky. V obou případech jde o meziroční pokles, byť minimální - firemní klientela nakoupila o 0,1 procenta aut méně a soukromá klientela o 0,5 procenta aut méně.

 

Právě se děje

Další zprávy