Původní Land Rover Defender se vrací. Stane se závodním off-roadem pro běžné silnice

Bowler bude stavět silniční speciál s karoserií Land Roveru Defender a výkonem 575 koní.
Bowler, specialista na závodní off-roady, je od minulého roku součástí Jaguar Land Roveru a jeho divize SVO.
Terénní ikona se tak opět vrací na scénu, byť už rozhodně nepůjde o pracanta, ale spíše závodní vůz pro běžné silnice.
Základem zatím nepojmenovaného auta s kódovým označením CSP 575 je tato konstrukce z vysokopevnostní oceli.
Pod kapotou potom bude pětilitrový osmiválec s kompresorem o výkonu 575 koní z dílen Jaguar Land Roveru.
Foto: Bowler
Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 12. 2020 13:28
S původním Defenderem se Land Rover rozloučil už v roce 2016, a i když se tu a tam objeví nějaká předělávka již vyrobeného auta, a v Polsku dokonce z náhradních dílů umí postavit prakticky nový kus, byl hranatý off-road považován za "mrtvý". Až doteď. Terénní specialista Bowler totiž znovu oživuje alespoň ikonickou karoserii Defenderu.

Auto zatím nemá jméno, jeho kódové označení je CSP 575. Co se za ním skrývá? Off-road s karoserií Defenderu 110, tedy provedení s pěticí dveří. Nejde přitom jen o nějakou napodobeninu, Land Rover dal Bowleru svolení karoserii použít, což ostatně není nic divného. Specialista na závodní terénní vozy, které mají základ většinou právě v Defenderu, založený v roce 1985, totiž od roku 2019 patří Jaguar Land Roveru a je součástí jeho divize speciálních vozidel pod zkratkou SVO.

Tvar hliníkové karoserie s typickými kulatými předními světly, odlišnou barvou střechy a prakticky pravými úhly je ale tak to jediné, co Bowler spojuje s původním Defenderem. Zkratka CSP (Cross Sector Platform) totiž označuje konstrukci z vysokopevnostní oceli, která je základem chystaného off-roadu. Stejnou používá Bowler i u svých závodních speciálů.

Rozdílem je, že tento vůz bude smět na běžné silnice - poprvé u auta se znakem Bowler. A pokud i přes prakticky závodní základ očekáváte, že v útrobách bude dýchavičný naftový čtyřválec, budete překvapení. Bowler totiž pro pohon "svého Defenderu" použije pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem o výkonu 423 kW, tedy 575 koní. Jedná se o stejnou jednotku, kterou má třeba Range Rover Sport SVR - ten s ní zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny a jede až 283 km/h. Váží ale také 2,3 tuny.

Bowler bude jistě lehčí a s pohonem všech kol by mu tedy nemělo dělat větší potíže rychlostně Range Rover Sport SVR překonat. Konkrétní data ale výrobce zatím neuvádí, jakkoliv britský Autocar informuje o tom, že cílem je dostat čas potřebný ke zrychlení z 0 na 97 km/h na úroveň čtyř sekund. Na druhou stranu chce nový off-road nabídnout vedle rychlosti také místo a komfort pro čtyři cestující a jejich zavazadla.

Produkci vozu bude v malých sériích (na každé auto je potřeba asi tisíc hodin práce) zajišťovat od příštího roku závod v britském hrabství Derbyshire, kde Bowler sídlí. Ceny budou začínat na zhruba 200 tisících liber (v přepočtu přes 5,8 milionu korun), off-road s kódovým označením CSP 575 se pak má vedle britského trhu dostat i do vybraných evropských zemí. Jde přitom jen o první z několika projektů, které má Bowler po začlenění pod Jaguar Land Rover v plánu.

Připomeňme, že nejde o první původní Defender s pětilitrovým osmiválcem. Už v roce 2018 představil samotný Land Rover prostřednictvím divize Classic Defender Works V8. Jednalo se o 150 automobilů ve variantě 90 i 110, které automobilka přestavěla jako připomínku 70 let ikonického hranatého off-roadu. Tehdy se pod kapotu místo turbodieselu dostal atmosférický pětilitrový osmiválec s výkonem 298 kW, tedy 405 koní. V kombinaci s osmistupňovým automatem vůz zrychloval z klidu na 97 km/h za 5,6 vteřiny. Tehdejší ceny začínaly na 150 tisících liber, v přepočtu asi 4,3 milionu korun.

 

Právě se děje

Další zprávy