První test zimních pneumatik pro nadcházející sezonu. Jsou mezi nimi velké rozdíly

Eva Srpová Eva Srpová
19. 9. 2018 17:43
Německý časopis Auto Bild přinesl první test zimních plášťů před letošní sezonou. Mezi jednotlivými typy jsou velké rozdíly ve schopnostech.
Budete letos potřebovat nové zimní pneumatiky? Může vám pomoci první letošní test.
Budete letos potřebovat nové zimní pneumatiky? Může vám pomoci první letošní test. | Foto: iStock

Německý magazín Auto Bild testuje pneumatiky pravidelně a velmi pečlivě. A i když venku je babí léto, mnozí motoristé se už nyní zajímají o to, jaké pneumatiky na zimu letos vybrat. Časopis přináší první nezávislé testy před sezonou. Pneumatiky sám kupuje volně na trhu, výrobci mu je nedodávají.

Auto Bild otestoval 51 plášťů o rozměru 195/65 R15 a měřil brzdnou dráhu na mokru i suchu. Jde o velmi rozšířený rozměr, který využívá mnoho kompaktních modelů, jmenovitě například Ford Focus, Volkswagen Golf nebo nejprodávanější auto v ČR, Škoda Octavia.

Metodika testu je už několik let zavedená a neměnná. Všechny testované pláště se obují na referenční vůz, který brzdí vždy na mokru z rychlosti 80 km/hod. Nejhorších 21 pneumatik pak v testu nepokračuje. Poté probíhá brzdění z rychlosti 50 km/hod na sněhu, z měření se pak vyřadí dalších deset plášťů s nejhoršími výsledky.

V posledním kole tedy zbývá dvacet pneumatik, které se musí podrobit dalším disciplínám, jako je chování v zatáčkách, úroveň valivého odporu nebo měření jejich výdrže.

Výsledky odhalily už tradiční fakt, že ne vždy jsou prémiové značky ty nejlepší, a kdo požaduje slušnou kvalitu za dobrou cenu, má na výběr z několika možností. Z testu tedy dobře vyšla jak značka Continental, tak i český Barum nebo americký Uniroyal.

"Letošní výsledky jsou důležité proto, že mezi top dvaceti plášti najdete českou barumku za něco málo přes tisícovku i prémiové značky za téměř dvojnásobek," hodnotí první výsledky ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier a dodává, že obří koncern Continental má mezi nejlepšími hned šest značek.

A také se při testování opět potvrdilo, že na pneumatikách skutečně není radno šetřit. Levné čínské pryže totiž při hrozící kolizi nemají tak dobré vlastnosti jako kvalitnější pneumatiky od zavedenějších výrobců.

Vítězná pneumatika Continental Wintercontact TS 860 na mokrém povrchu zastavila z rychlosti 80 km/h na 34,5 metru, poslední Antares Grip20 to zvládla až po ujetí 49,8 metru. Rozdíl je tedy alarmující.

"Vzorek dokáže okopírovat každý. Ale právě kvalitní směs může způsobit ten skoro 16metrový rozdíl," komentuje výsledky za Pneumatiky.cz Schwangmaier. Prodejce připomíná, že na posledních místech v testu najdete jména jako Nankang, Schengshan, Star Performer nebo Fortuna.

Na 33. místě skončila pneumatika značky Tomket. Majitelem ochranné známky je Radek Grill, který provozuje web Nejlevnejsipneu.cz. Pneumatika Tomket Snowroad ztrácela na vítězný plášť na mokru 5,7 metru, od pneumatiky na 20. příčce ji dělí 4,4 metru.

"Testovaná pneumatika je ale loňský model s označením EC, letos máme označení CC, takže došlo k vylepšení," řekl Radek Grill, jednatel firmy Tomket. 

Výsledky testu 20 nejlepších zimních pneumatik realizovaného časopisem Auto Bild:

Umístění

Dezén

Brzdná dráha na mokru

Brzdná dráha na sněhu

Součet brzdné dráhy

1.

Continental 
WinterContact TS 860

34,5

27,6

62,1

2.

Fulda Crystal Control HP2

34,8

27,6

62,4

3.

Goodyear UltraGrip 9

35,5

27,0

62,5

4.

Hankook Winter i'cept RS2

34,9

27,7

62,6

5.

Dunlop Winter Sport 5

34,8

28,1

62,9

6.

Kleber Krisalp HP3

35,9

27,1

63,0

7.

Pirelli 
Cinturato Winter

35,9

27,4

63,3

8.

Semperit Master-Grip 2

35,9

27,4

63,3

9.

Uniroyal 
MS plus 77

36,1

27,9

64,0

10.

Bridgestone 
Blizzak LM 001-Evo

34,3

29,8

64,1

11.

Falken Eurowinter HS01

36,2

28,0

64,2

12.

Barum Polaris 3

36,7

27,8

64,5

13.

Debica Frigo HP2

36,6

28,1

64,7

14.

Nokian WR D4

37,3

27,6

64,9

15.

Gislaved Euro Frost 6

37,0

27,6

64,9

16.

Matador MP92 Sibir Snow

36,6

28,6

65,2

17.

Michelin Alpin 5

37,1

28,4

65,5

18.

Vredestein Snowtrac 5

38,0

27,9

65,9

19.

Firestone 
Winterhawk 3

38,2

27,8

66,0

20.

Yokohama BluEarth winter V905

36,6

29,5

66,1

 

Právě se děje

před 38 minutami

ANO odložilo sněm, přijalo pět členů bývalé brněnské buňky

Předsednictvo hnutí ANO schválilo odložení republikového sněmu kvůli koronavirové epidemii, zatím na neurčito. Původně byl plánován na konec ledna. Vedení ANO také rozhodlo o přijetí pěti nových členů, které navrhla jihomoravská organizace hnutí. Sdělil to hlavní manažer ANO a poslanec Jan Richter. Jde o lidi, kteří byli členy letos zrušené brněnské organizace.

"Předsednictvo hnutí ANO na svém úterním jednání schválilo odložení plánovaného republikového sněmu z důvodu aktuální epidemické situace. Znovu tento bod otevřeme na lednovém jednání a věřím, že už nám situace dovolí najít nějaký brzký termín," uvedl Richter.

Poslední sněm ANO se konal 17. února minulého roku. Místo předsedy obhájil premiér Andrej Babiš, pozici prvního místopředsedy pak předseda poslanců ANO Jaroslav Faltýnek, který na funkci rezignoval v říjnu poté, co byl vyfotografován, jak bez roušky vychází z restaurace, která měla být kvůli šíření epidemie koronaviru uzavřena. Tehdejší schůzka stála pozici ministra zdravotnictví Romana Prymulu.

Zdroj: ČTK
před 40 minutami

Trump možná omilostní svého exporadce Michaela Flynna

Prezident USA Donald Trump se chystá omilostnit svého někdejšího bezpečnostního poradce Michaela Flynna, který se na konci roku 2017 přiznal, že lhal Federálnímu úřadu pro vyšetřování (FBI). Napsal to server Axios s odvoláním na dva nejmenované zdroje seznámené se situací. Flynnovo jméno má podle nich figurovat na seznamu milostí, jež Trump hodlá udělit do 20. ledna, kdy jej ve funkci podle projekcí médií nahradí demokrat Joe Biden.

Udělení milosti Flynnovi by bylo vyvrcholením čtyřleté politické a právní aféry, která má kořeny v počátcích Trumpovy administrativy a souvisí s vyšetřováním údajné spolupráce republikánovy kampaně s Ruskem před volbami z roku 2016.

Zdroj: ČTK
Další zprávy