Ačkoliv skici nikdy nedávají stoprocentní pohled na design nového vozu, představu si z nich jde udělat více než slušnou. U Elroqu je to potřeba více než kdy před tím, je to totiž první sériové auto značky v novém jazyce Modern Solid, který se postupně rozšíří i na další modely. Jak by mohlo vypadat malé elektrické SUV ve stejném stylu, naznačil na jaře koncept Epiq, další chystané elektromobily pak loňská sada skulptur.
Designéři Škody popisují vzhled Elroqu:
Zadní partie Elroqu tolik šokující nejsou, nápis "Škoda" s integrovaným háčkem už na mladoboleslavských autech zdomácněl, úzká skupinová světla nepřijdou o podpis ve tvaru písmene C. Co překvapí, to je ztvárnění předních partií, které značka označuje jako "Tech Deck Face". Zapomeňte na klasickou masku, kterou má třeba ještě i Enyaq. Elroq dostane úzkou černou lištu zakončenou diodami denního svícení.
Hlavní maticové diodové světlomety jsou umístěné níž v nárazníku, tradice "čtyřokých" škodovek tak zůstává zachována. Vedoucí exteriérového designu ve Škoda Auto Karl Neuhold pak upozorňuje i na výrazný přední nárazník. "Dalším charakteristickým prvkem zcela nového plně elektrického vozu je nápis Škoda na kapotě," vypichuje designér asi nejkontroverznější změnu nového modelu z Mladé Boleslavi.
Logo okřídleného šípu už je jen na kolech, všude jinde najdete stejně jako vzadu nápis "Škoda" s integrovaným háčkem. Dokonce i na volantu by měl být, tam ho ale jako první před pár dny představil Superb Sportline. Nový je pro Elroq i zelený odstín karoserie pojmenovaný Timiano, doplňují ho prvky v barvě tmavého chromu.
Už dříve Škoda Auto poodhalila i interiér vozu, u něhož chce sázet především na udržitelnost. Provedení Loft (celkem budou k dispozici čtyři různé interiéry) tak má čalounění z materiálu Recytitan, který je ze 78 procent tvořen recyklovaným PET a ze šesti procent také recyklovanými oděvy. Verze Lodge má pro změnu látku ze tří čtvrtin vyrobenou z vláken z recyklovaného nylonu produkovaného ze starých rybářských sítí a zbytků látek.
Dodejme, že Elroq stojí na platformě MEB, podobně jako Enyaq, s nímž sdílí i rozvor o délce 2785 mm. Celkově je ale kratší a bude mít i o sto litrů menší zavazadlový prostor. K dispozici bude baterie s využitelnými 52, 59 nebo 82 kWh a verze s pohonem zadních nebo všech kol. Nejdelší dojezd u zadokolky s 82kWh baterkou by měl být 560 kilometrů. Maximální nabíjecí výkon bude 175 kW. Premiéru bude mít Elroq 1. října.