První fotky nové Škody Yeti. Končí s kulatými světly

První fotky nové Škody Yeti. Končí s kulatými světly
Takto jsme jediné SUV z produkce Škoda znali dosud. O svá charakteristická kulatá světla však Škoda Yeti v nové verzi přijde.
Zákazníci budou mít na výběr dvě verze - typické městské SUV a terénní "off road" verzi (na obrázku). Obě verze se liší především designem nárazníků. Na výběr bude mít zákazník z pohonu předních, či všech čtyř kol.
Na víku zavazadlového prostoru městské verze se objevují kubistické trojúhelníkové prolisy typické pro nynější produkci vozů Škoda auto.
Stejný designový prvek se nachází i u terénní varianty.
Foto: Škoda Auto
Radek Pecák Radek Pecák
14. 8. 2013 8:46
Modernizovaný vůz bude jednou z hlavních novinek Škody na autosalonu ve Frankfurtu.

Modernizované SUV Yeti se za měsíc stane jednou ze dvou hlavních premiér na stánku automobilky Škoda Auto při podzimním světovém autosalonu v německém Frankfurtu.

Tou druhou bude druhá karosářská varianta vozu Rapid s označením Spaceback.

Yeti podstoupil poměrně zásadní změnu vzhledu. Bylo logické, že jeho příď získá prvky, které jsou typické pro nový designový směr nastolený šéfdesignérem Jozefem Kabaněm. Yeti však navíc přišel o pár typických kulatých světel.

Na druhou stranu dostanou zákazníci od podzimu, kdy se vůz začne prodávat, na výběr. Budou si moci zvolit buď více "terénněji" vyhlížející vůz, nebo automobil se vzhledem typického městského SUV. Od sebe se odlišují především designem předního a zadního nárazníku. Ten bude navíc v případě "městského" provedení lakován v barvě karosérie, zatímco "offroad" verze bude mít tyto plastové části černé. V náraznících jsou nyní hranatá mlhová světla.

Na zádi se nyní objevují typické kubistické trojúhelníkové prolisy.

V interiéru je už změn méně. Řidič bude mít v rukou některý z nových volantů a sedět se bude v sedačkách potažených novými druhy látek.

Parkování bude snazší

Yeti se po své modernizaci stává první škodovkou, která bude moci být vybavena parkovací kamerou. Ve výbavě se nyní ocitá i systém automatického parkování (pro příčné i podélné stání) a také systém bezklíčkového startování a odemykání vozu.

K takzvaným simply clever prvkům, které dosud yeti neměl, se řadí oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelná svítilna v kufru, odpadkový koš v kapse dveří a držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče.

Stejně jako dosud budou v druhé řadě tři samostatná sedadla. Každé z nich je možno sklopit, posunout, nebo dokonce vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posunout blíže k sobě.

Díky zadním sedadlům Varioflex lze objem zavazadlového prostoru variabilně měnit, minimálně je k dispozici 405 litrů.

Yeti po faceliftu bude moci být vybaven čtyřmi naftovými a třemi benzinovými motory. Vždy se jedná o turbomotor. Základní motorizací je čtyřválec 1,2 TSI (77 kW), nejsilnější je vznětový dvoulitrový agregát 2,0 TDI (125 kW).

Škoda Yeti může být vybavena pohonem jen předních nebo všech čtyř kol.

Nejúspornějším yetim se stane verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou. Ta má emise CO2 jen 119 g/km, což odpovídá spotřebě 4,6 litru nafty na 100 km.

Škoda Yeti se poprvé veřejnosti představila v roce 2009. Od té doby se jich vyrobilo přes 263 tisíc. Kromě závodu Kvasiny Škodu Yeti vyrábějí dělníci také v Nižním Novgorodu a již za několik měsíců začne yeti sjíždět z výrobní linky továrny v čínské Šanghaji.

Yeti je dosud jediné SUV v modelové řadě Škodovky. Zřejmě již za dva roky se ale představí nový a větší sportovně užitkový vůz s okřídleným šípem na kapotě.

 

Právě se děje

Další zprávy