První fotky kupé od Škodovky. Opustí konzervativní tvář

Radek Pecák Radek Pecák
27. 2. 2014 11:00
Na studii je překvapivé zejména řešení zadní části vozu.
Foto: Škoda Auto

Mladá Boleslav - První fotky modelu svého čtyřdveřového kupé dnes zveřejnila společnost Škoda Auto. Samotnou studii nového vozu představí v úterý na ženevském autosalonu.

Z fotografií je zřejmé, že automobilka hodlá opustit svoji tradiční konzervativnější tvář a chce přitáhnout i zákazníky, pro které je auto jedním z prostředků, jak prezentovat svou osobnost.

Škoda přitom nechce rezignovat na své tradiční přednosti. Proto slibuje, že i toto kupé - pokud se skutečně dočká sériové výroby - nabídne dostatek místa pro cestující a velký zavazadlový prostor. Ten by měl být navíc výborně přístupný skrze rozměrné páté dveře vozu.

Vzadu, tedy za řidičem a spolujezdcem, budou v tomto kupé jen dvě místa.

Foto: Škoda Auto

Prezentací studie sleduje automobilka dva cíle: Zajímá ji, jak vřelého přijetí by se v budoucnu dočkal u potenciálních zákazníků tento tvar karosérie, a současně chce vědět, jak veřejnost přijme nový designový směr.

 

Další evoluční krok

"'Škoda VisionC je předzvěstí dalšího evolučního kroku v designu značky: Design bude expresivnější, dynamičtější, emocionálnější a podtrhuje další vzestup značky," uvádí tiskový mluvčí Zbyněk Straškraba.

Foto: Škoda Auto

Automobilka se však zatím důrazně distancuje od tvrzení médií, podle nichž je tato studie předobrazem budoucí octavie kupé.

Na studii je překvapivé zejména řešení zadní části vozu. Na rozdíl od modelů vyráběných v současnosti je totiž spodní část víka zavazadlového prostoru nezvykle členitá. Složitý je také tvar sdružených zadních svítilen.

Trojúhelníkový tvar světlometů

Také vpředu má studie oproti současným modelům zcela jiný tvar světlometů, jak hlavních, tak i mlhových. Jsou menší a především mají trojúhelníkové tvary.

Studii bude pohánět čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 81 kW, který je konstruován pro spalování zemního plynu i benzinu. Při provozu na zemní plyn spotřebuje vůz pouze 3,4 kilogramu, respektive 5,1 metru krychlového zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 91 gramů na kilometr. Škoda tak chce také prezentovat, že i takto velký a bohatší klientele určený vůz může být dostatečně ekologický.

 

Právě se děje

Další zprávy