První elektrické BMW z Číny může potrápit Teslu. Porazit ale musí Audi a Mercedes

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 8. 2020 6:02
Nabídka elektromobilů neroste jen směrem dolů k menším a dostupnějším vozům, ale i směrem nahoru, kde cena nehraje až tak zásadní roli, naopak důležitější jsou dynamické parametry, dlouhá výdrž baterie a prémiová image podpořená karoserií SUV. Po Audi a Mercedesu takové auto ukazuje i BMW v podobě modelu iX3. Co nabízí proti německým konkurentům či Tesle? Porovnali jsme je v následující galerii.

BMW iX3 - od 1 859 000 korun

Audi e-tron, Jaguar I-Pace i Mercedes-Benz EQC. Všechny tyto modely už mají za sebou nějaký ten pátek nejen na evropském, ale i českém trhu. BMW je v tomto ohledu nováček, se svým elektrickým SUV střední třídy si dalo načas. Model iX3 se přitom poprvé jako koncept představil už v roce 2018. Produkční verze se ale ukazuje až nyní a její prodej začne v Česku v lednu příštího roku. Tou dobou už přitom bude auto v prodeji v Číně, kde se ve městě Šen-jang bude také, v rámci společného podniku s domácím Brilliance, vyrábět. A to pro celý svět, půjde tedy o vůbec první model německé automobilky, který se bude vyvážet výhradně z čínské továrny.

A prvenství má auto více - samotné BMW uvádí, že jde o jeho první čistě elektrické SUV řady X. Vnějším vzhledem je přitom i iX3 jasně přiřaditelné k benzinovým či naftovým sourozencům řady X3. Snad jen modré akcenty a zaslepené ledvinky prozrazují na první pohled opak. Technickým základem je stejná architektura jako u X3, která tak může posloužit jako základ spalovacím, elektrickým i plug-in hybridním vozům. Rozvor náprav s délkou 2864 mm je pro všechny verze X3 totožný, iX3 je však o kousek delší a nižší.

A podobnost iX3 a standardní X3 pokračuje i v kabině. Na první pohled přítomnost elektromotoru prozradí modré akcenty a dál vlastně nic. Ano, digitální budíky a multimediální systém mají specifické režimy zobrazení vztahující se k elektrickému pohonu, jenže na první pohled tato změna postřehnutelná není. Samotné BMW pak uvádí téměř totožnou prostornost jako u variant se spalovacím motorem. Tu neomezují ani baterie, které jsou v podlaze auta. Slova automobilky potvrzují i data o velikosti kufru - elektromobil má 510 až 1560 litrů, spalovací verze 550 až 1600 litrů.

 

Právě se děje

před 38 minutami

Hromadná nehoda uzavřela v Brně D1, na místě jsou tři mrtví

Při hromadné nehodě na dálnici D1 na okraji Brna zemřeli ve středu nejméně tři lidé, řekl mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška. Dálnice je na 189. kilometru uzavřená v obou směrech. Tvoří se dlouhé kolony.

Nehoda se stala před 11:00. Na místě jsou záchranné složky. Srazil se jeden kamion, osobní auto a další kamion. "Došlo k požáru. Osobní auto je komplet zasažené stejně jako návěs prvního kamionu a také část druhého," uvedl Mikoška.

Další zprávy