První dojmy z nejmenší škodovky. Jezdili jsme v Citigo

Radek Pecák Radek Pecák
31. 10. 2011 21:02
Podívejte se s námi do útrob nejmenšího vozu Škoda. Co od něj čekat?
Foto: Vojtěch Marek

Praha - První dojmy zní: auto má jistý podvozek, skvělé řazení, posilovač řízení vhodný pro městskou jízdu.

Řeč je o zbrusu nové malé škodovce Citigo. Poprvé na veřejnosti se ukázala v pondělí na parkovišti ruzyňského letiště. Přesněji, bylo jich tu po ránu dvanáct.

Mladoboleslavská automobilka nechala novináře otestovat tucet vozů značky Škoda Citigo. Vyzkoušeli jsme je i my.

Auto, které je novinkou firmy po dvou letech, přijde na trh na přelomu listopadu a prosince. Cenu Škoda hodlá zveřejnit v příštích dnech, podle spolehlivých spekulací se bude pohybovat kolem 170-180 tisíc korun.

Škoda chystá tři typy výbavy - Active, Ambition a Elegance. Jaké prvky budou jednotlivé výbavy obsahovat upřesní automobilka spolu s cenou.

Do nádrže se vejde 35 litrů paliva a dojezd je se slabší verzí motoru, jehož spotřeba má být 4,2 litru na 100 kilometrů, až 833 kilometrů. Auto budou pohánět dvě verze benzinového tříválce. Obě mají zdvihový objem válců 1,0 litru a jejich výkony jsou 60 a 75 koní.

Pět dveří i stlačený plyn

Již příští rok na jaře se má začít prodávat i pětidveřová varianta a rovněž vůz s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).

Během dne redaktor Aktuálně.cz vyzkoušel vůz na různých typech silnic a v městském i venkovském provozu. Současně jsme ověřovali, jak funguje samočinný brzdový asistent City Safe Drive.

Spotřeba vozu v městském provozu, pro který je Citigo určena, konkrétně v pražské odpolední špičce, dosahuje podle testu Aktuálně.cz 5,1 litrů na 100 kilometrů. Na dálnici při rychlosti 120 až 130 kilometrů v hodině pak 6,4 litrů a mimo město v členitém terénu 6,7 litru na 100 kilometrů.

Čtěte také:

Auto zastavující samo

Lidé ocení vychytávky. Třeba držák na fotky na palubní desce, háček na tašky integrovaný do páčky otevírání schránky před spolujezdcem a síťky na drobnosti na vnitřní straně opěradel předních sedaček.

Zkouška systému chráničů před kolizí  prokázala, že samočinně - bez reakce řidiče - zvládne zastavit, pokud jede do rychlosti 20 kilometrů v hodině. Do "třicítky "podstatně zmírní náraz.

Namontovaný paprsek laseru rozezná i chodce či psa.

Aktualizujeme postupně v průběhu celého dne

 

Právě se děje

Další zprávy