Když nové, tak laciné. Na padajícím českém trhu se nejvíce daří Dacii, Octavia ztrácí

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2019 6:02
Český trh s novými auty nadále padá. Na horší výsledky za celý loňský rok navázalo první pololetí roku letošního. Celkem se prodalo o 10,63 procenta automobilů méně než za první pololetí 2018. Nedařilo se ani většině automobilek v nejlepší desítce - Škoda jako lídr trhu si pohoršila o více než šest procent, ještě více se propadly prodeje Volkswagenu nebo Fordu. Přesto lze najít několik značek, které i přes nepříznivý vývoj rostly. Na kompletní výsledky za první polovinu roku se podívejte do galerie.
V interiéru bude speciální část upozorňující na výkonné modely značky a rovněž i koutek věnovaný vozům řady Vignale.
V interiéru bude speciální část upozorňující na výkonné modely značky a rovněž i koutek věnovaný vozům řady Vignale. | Foto: Ford

Trh klesá

Prodejní ztráta za celý loňský rok činila 3,7 procenta. Šlo o první pokles za několik let, přesto bylo 261 437 prodaných automobilů druhým nejlepším výsledkem v historii. Letošní rok je na tom prodejně, soudě podle údajů Svazu dovozců automobilů za první pololetí, výrazně hůře.

Celý trh s novými auty klesl o 10,63 procenta na 128 498 prodaných vozů. Loni se přitom za stejnou dobu prodalo 143 784 automobilů. Trend je tedy jasný a je otázkou, jestli dokáže ve druhé polovině roku trh růst tolik, aby dokázal pololetní výsledek smazat. Podíváme-li se na dílčí měsíční statistiky, ani v jednom z doposud uplynulých šesti měsíců nebyl počet prodaných aut vyšší než loni.

Mezi palivy dominuje benzin s 90 396 prodanými kusy (to je 70,35 procenta všech nových aut). Na naftu připadá 34 867 prodaných aut (podíl 27,13 procenta), elektromobilů se za první pololetí prodalo 324 (podíl 0,25 procenta).

 

Právě se děje

Další zprávy