Prodejcům aut se daří. Nejvíce prodává Škoda, Hyundai a VW

Radek Pecák Radek Pecák
5. 3. 2015 10:14
Podíl tuzemské automobilky Škoda se nadále drží nad úrovní 30 procent.
Zákazníci mají větší zájem téměř o všechny typy aut a značek.
Zákazníci mají větší zájem téměř o všechny typy aut a značek. | Foto: Radek Pecák

Prodej nových osobních vozů za první dva měsíce letošního roku oproti stejnému období loňska vzrostl o více než pětinu. Shodují se na tom obě veřejně uváděné statistiky, které vypracovává Svaz dovozců automobilů a společnost Médea Research.

Podle Svazu dovozců se letos zatím v České republice zaregistrovalo do provozu  32 110 vozů, což je meziroční nárůst 21,6 procenta. V samotném únoru trh rostl o 28 procent. Podle druhé statistiky prodeje rostly o 20,3 procenta a prodáno bylo 27,5 tisíce vozů.

Obě statistiky se shodují, že první na trhu nových vozů je značka Škoda. Na druhém místě je podle SDA Volkswagen, podle Médey naopak Hyundai. Všechny tři značky si oproti loňsku polepšily, nejvyšší procentuální růst má Volkswagen.

Pozici nejprodávanějšího automobilu v ČR si nadále udržuje Škoda Octavia.

Podle Vojtěcha Opleštila z Automobilové expertní skupiny PwC ČR je nárůst registrací v lednu a únoru poměrně překvapivý. Nečeká, že by takové tempo vydrželo celý rok. "Spíše předpokládáme za rok 2015 nárůst lehce nad deset procent," sdělil Opleštil.

Zvyšuje se také zájem o nové lehké užitkové automobily. Jejich registrace vzrostly oproti loňskému roku o 41 procent na 2405 vozů. Nejvíce prodal Fiat, následují Peugeot a Ford. Registrace nákladních vozidel naopak klesly o 1,9 procenta na 1430 vozů.

 

Právě se děje

Další zprávy