Prodej hybridů v Česku za loňský rok výrazně stoupl. Vede Toyota následovaná Audi

ČTK ČTK
9. 1. 2020 15:29
Prodej hybridních aut loni v Česku rostl. Na kombinaci spalovacího motoru s elektromotorem ze značek sází především Toyota a Lexus,Škoda koncem roku uvedla na trh hybridní Superb.
Foto: Jan Markovič

Prodej aut s hybridním pohonem se loni zvýšil o 73 procent na 8346 vozů, zatímco celý tuzemský automobilový trh o čtyři procenta klesl. Hybridy kombinující spalovací motor a elektromotor tak tvořily 3,3 procenta všech nových vozů prodaných v ČR. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Prodej elektromobilů se zvýšil o tři procenta na 636 vozů. Podle odborníků se ale část registrací aut na čistě elektrický pohon přesunula až na začátek letošního roku. Od letoška totiž automobilkám hrozí pokuty za nesplnění limitu průměrných emisí u prodávaných aut. Průměr jim pomáhají snižovat právě elektromobily.

Nejvíce hybridních aut prodala Toyota, která hlásí odbyt 4140 vozů, následuje Audi s prodejem 1015 aut a Mercedes-Benz se 783 prodanými vozy. Škoda, která do segmentu vstoupila až v samém závěru roku, stihla prodat 85 hybridních superbů.

"Osobní vozy na hybridní pohon v minulém roce zažily opravdu výrazný nárůst zájmu. Zákazníci oceňují především jejich spolehlivost, nízkou spotřebu a nízké provozní náklady i ekologický aspekt. Podíl prodeje hybridů u Toyoty v Česku loni vzrostl o devět procentních bodů na 40 procent a dosáhl celkového objemu 4793 nových smluv, což je o 1503 více než vloni.

U Lexusu je podíl hybridů stabilně dokonce přes 90 procent," uvedl generální ředitel Toyota Central Europe-Czech Martin Peleška. U Audi tvořily hybridy 39 procent prodaných aut.

V letošním roce by měly prodeje podle obchodníků dále růst. Na trhu se zřejmě více prosadí domácí Škoda, která vedle Superbu iV chystá i hybridní verzi nové generace Octavie.

 

Právě se děje

Další zprávy