Příští vůz Bugatti bude čtyřmístný a stále dost rychlý

Radek Pecák Radek Pecák
6. 1. 2011 0:37
Německý Der Spiegel tvrdí, že využije podlahovou plošinu z Audi A8
Foto: Bugatti

Jedno je jisté. Příští model značky Bugatti bude pomalejší než je Veyron Supersport i než obyčejný Veyron. Hranici čtyř set kilometrů v hodině s pravděpodobností hraničící s jistotou nebude umět překonat.

A to přesto, že v jeho útrobách bude ukryt stejný osmilitrový šestnáctiválec a sedmistupňová převodovka DSG, která je ve Veyronu. Jenže umístěn bude před řidičem a výkon zřejmě nebude oněch 1200 koní jako ve Veyronu Supersport, ani 1001, jakými disponuje řadový Veyron, ale něco mezi osmi stovkami a tisícem. Výkon by se stejně jako u Veyronu měl přenášet na všechna čtyři kola.

 

Informaci o tom, že nový model Bugatti skutečně připravuje, přinesl německý časopis Der Spiegel. Přidal také informaci, že bude postaveno na základech manažerské limuzíny Audi A8. Cena ale bude pochopitelně, mnohem, mnohem vyšší než u tohoto vozu. Pravděpodobně bude nižší než kolik stojí Veyron Supersport.

Ke koupi bude až za tři roky

Do prodeje by se podle Spiegelu měl dostat v roce 2014, tedy poté, když skončí výroba nejen "obyčejného" Veyronu, ale všech jeho dalších limitovaných sérií.

Přestože Spiegel píše o tom, že má jít o sedan, dosti pravděpodobná je i karosérie typu sportback neboli čtyřdveřového kupé. Takovou ostatně měl koncept Galibier, který Bugatti představilo před půldruhým rokem. Jeho název odkazuje jednak na slavný horský průsmyk, ale i na čtyřdveřové kupé, což byla čtyřdveřová verze modelu Typ 57 ze třicátých let minulého století.

Design finální verze pravděpodobně oproti Galibieru nějakých změn dozná. Možná ale nebudou příliš zásadní, protože koncept vypadal velice propracovaně. Z jednotlivých detailů zaujala například osmičlenná koncovka výfukového potrubí (po čtyřech na každé straně zádi), palubní deska s pouhou dvojicí ciferníků.

Odkazy na minulost zůstanou

Samozřejmě, jak zvenčí, tak zevnitř, je řada designových prvků. Na přídi samozřejmě zůstane maska chladiče ve tvaru podkovy a linka uprostřed střechy se také nabízí.

Protože Volkswagen potřebuje, aby mu Bugatti konečně vydělávalo nějaké peníze, dá se předpokládat, že v příštích letech dojde k výraznému rozšíření počtu modelových řad této značky s veleslavnou tradicí.

 

Právě se děje

Další zprávy