Příští rok se rozhodne, zda mladoboleslavská automobilka vstoupí na americký trh, píše německý list

ČTK ČTK
1. 8. 2016 10:34
Škoda na severoamerickém kontinentu oficiálně své vozy neprodává již déle než půl století. V současné době má ale pro potřeby trhu v tomto regionu vhodné modely. Například jde o superb, octavii a připravované velké SUV Kodiaq. Již si také nechala zaregistrovat některé ochranné známky a podnikla menší marketingové aktivity.
Za několik let by podobné autosalony mohly zeleně svítit do dáli také v USA.
Za několik let by podobné autosalony mohly zeleně svítit do dáli také v USA. | Foto: Aktuálně.cz

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce v průběhu příštího roku rozhodnout o zahájení prodeje ve Spojených státech. V rozhovoru s německým finančním deníkem Handelsblatt to řekl předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier. Pro českou značku by to znamenalo návrat na severoamerický trh po více než půl století.

"V průběhu nadcházejícího roku chceme mít otázku Severní Ameriky rozhodnutou," uvedl Maier v rozhovoru.

Mluvčí automobilky Tomáš Kubík k tomu sdělil, že Škoda Auto průběžně analyzuje situaci na celé řadě trhů a regionů, které by v delším časovém horizontu mohly být pro značku atraktivní. "Severní Amerika včetně USA je jedním z těchto regionů. Žádné konkrétní rozhodnutí však prozatím nepadlo," dodal Kubík.

Mladoboleslavská automobilka dodávala auta na severoamerický trh od konce padesátých let do začátku let šedesátých.

O možném návratu na trh ve Spojených státech, který je po Číně druhým největším automobilovým trhem na světě, uvažuje Škoda coby dceřiná společnost německého koncernu Volkswagen již delší dobu.

Někteří experti spatřují v případném vstupu škodovky na tamní trh příležitost pro celý koncern, který by si tím mohl vylepšit pověst. Ta doznala značných šrámů kvůli rozsáhlému skandálu s falšováním testů emisí naftových aut.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí loni v září koncern Volkswagen obvinila, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen po odhalení skandálu přiznal, že po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí do zhruba 11 milionů naftových aut. Aféra se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Budoucnost naftových motorů v automobilech je podle Maiera otevřená, přísnější normy na výfukové zplodiny totiž prodražují vývoj. Podle toho, jak se budou tyto náklady vyvíjet, pak rozhodne, jakou úlohu bude tento typ pohonu po roce 2025 v automobilech sehrávat.

 

Právě se děje

Další zprávy