Převezou hodně, spotřebují málo. Naftové kombi je stále rodinným ideálem

Peugeot 308 SW patří mezi nejúspornější kombíky na českém trhu. I s výkonem 96 kW.
Na 4,3 l / 100 km startují hned tři manažerské kombíky. Kia Optima SW to zvládne s motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW a je přitom jedno, jestli má manuální šestikvalt, nebo dvouspojkový automat. Kufr pojme 552 až 1686 litrů, ceny začínají na 749 980 korunách za verzi Business Line.
4,3 l / 100 km zvládá se stejným motorem i Hyundai i40 Kombi. U 100kW 1.6 CRDi je přitom jedno, jestli spolupracuje s manuální, nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Do zavazadelníku i40 se vejde 553 až 1719 litrů nákladu, ceny začínají na 799 990 korunách za variantu Success.
Volkswagen Passat Variant svou spotřebou leckoho překvapí. S dvoulitrem TDI o výkonu 110 kW si nárokuje 4,3 l / 100 km - a je jedno, jestli s manuální, nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. K tomu je potřeba připočíst kufr o objemu 650 až 1780 litrů a cenu od 806 900 korun ve výbavě Comfortline.
Kombi Mercedesu třídy C umí být také překvapivě úsporné. Ve variantě C 200 d s výkonem 118 kW a manuálním šestikvaltem spotřebuje 4,2 l /100 km. Do kufru se vejde 490 až 1510 litrů, ceny začínají na 1 021 240 korunách.
Foto: Peugeot
Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 3. 2019 6:02
Naftové motory jsou kvůli aférám s vypouštěnými emisemi často démonizovány a některé automobilky od jejich produkce zcela upouští. Turbodieselové auto má ale stále řadu nesporných výhod, pokud jej neprovozujete jen na krátké trasy po městě. Mají například vyšší točivý moment než spalovací jednotky a, i když se moderní benzinové turbomotory nebezpečně dotahují, stále nižší spotřebu paliva. Není tedy divu, že přehledu nejúspornějších kombíků na českém trhu naftové verze stále dominují. V potaz jsme však brali jen modely s čistě spalovacím motorem - v žebříčku nenajdete hybridy ani plynové varianty.

Na přehled kombíků s cenou do 400 tisíc korun se podívejte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy