Auta, nebo cyklisté? Co slibují politici pražským motoristům před volbami

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 9. 2022 6:02
V České republice se budou o nadcházejícím víkendu konat další volby. Tentokrát se nevolí poslanci, ale zastupitelstva měst a obcí, respektive třetina Senátu. Kandidáti jednotlivých stran, hnutí a koalic opět slibují voličům mnohé. Redakce Aktuálně.cz tentokrát prošla programy uskupení s největším volebním potenciálem, kandidujících na pražský magistrát s cílem zjistit, co nabízejí motoristům.

Redakce Aktuálně.cz prostudovala programy sedmi stran, hnutí a koalic, které mají podle průzkumu Data Collect a Kantar pro Českou televizi v Praze největší volební potenciál.

Petr Hlaváček/Architekt roku 2018, nominace
Petr Hlaváček/Architekt roku 2018, nominace | Foto: archiv soutěže Architekt roku

Starostové a nezávislí

Hnutí Starostové a nezávislí (zkráceně STAN) končí volební období jako součást koalice s TOP 09, letos už budou kandidovat samostatně, přičemž jejich lídr je Petr Hlaváček. Program hnutí pak v rámci automobilové dopravy řeší opět na prvním místě parkování. Cílem je dobudovat již připravovaná parkoviště P+R a stavět spolu se Středočeským krajem nová u vlakových zastávek, nechybí ovšem ani slib, že mezi osmou a sedmnáctou hodinou by modré parkovací zóny byly pro rezidenty průchozí. "Rezidenti tak budou moct například dojet na nákup a zaparkovat i v jiné městské části," píše se v programu.

Stejně jako u jiných stran, koalic a hnutí chce i STAN dále rozvíjet Pražský okruh a stavět vnitřní Městský okruh, případně opravovat další komunikace a mosty. Vedle toho chce vytvořit systém řízení provozu na radiálách, což by mělo vést k větší plynulosti a řízení dopravy především ve špičkách. Hnutí by také rádo budovalo cyklostezky napříč městem, nicméně oddělených od automobilové dopravy. Píše se i o pěších a cyklistických promenádách napříč městem.

Samozřejmostí je i rozvoj městské dopravy včetně metra D, nové linky metra E, trati na letiště nebo stavby tramvajových tratí. Podobně jako u konkurence nechybí ani slib nákupu elektrických autobusů a též trolejbusů. Právě do rozvoje městské dopravy by dle úvodu programu STAN mělo směřovat nejvíce peněz z investice do dopravních sítí.

 

Právě se děje

Další zprávy