Poznáte na obrázku nový Volkswagen Golf či Octavii?

Radek Pecák Radek Pecák
5. 2. 2012 0:00
Octavia bude prvním "neněmeckým" autem, který dostane nový modulární podvozek
Foto: VW

Nová Fabia RS nemůže mít manuální převodovku, což její úspěch do jisté míry limituje. Je to proto, že by se klasická převodovka pod kapotu vozu nevešla. S těmito technickými omezeními má být do budoucna amen.

A to díky nové podvozkové platformě MQB, kterou nyní představili technici koncernu Volkswagen. Tato platforma, (základní struktura vozu, na níž se pak přidávájí další díly karosérie), bude poprvé použita na podzim v nového Volkswagenu Golf, Audi A3 a také nové octavii.

Foto: VW

Bude ji ovšem využívat také Seat. V jeho případě se nabízejí určitě nejméně nové Toledo a Altea. U Volkswagenu je portfolio vozů, které na ní budou jednou stát, hodně široké Jdeo o Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat a Volkswagen CC.  

Konstruktéři dostanou volnější ruce

Protože základní rozměry  jako je rozvor náprav, rozchod kol, velikost kol a poloha sedadel, jsou v rámci mezí dohodnutých na koncernové úrovni variabilní, bude moci být platforma využita jak pro menší, tak i větší vozy. Takže v případě Škodovky například pro novou generaci Yeti a Superb. Mohla by se na ní vozit i nová Fabia, je ale pravděpodobnější, že bude použita ta, kterou využívají současné vozy Polo a Seat Ibiza.

Jedinou částí vozu, která bude mít stále stejné rozměry, je předek, to jest náprava a motor. Standardizovaná bude například vzdálenost pedálů od středů kol. Variabilní pak bude délka předního převisu, rozvor, vzdálenost mezi pedály a ukotvením druhé řady sedadel, vzdálenost od ukotvení zadních sedadel a sředů zadních kol a také zadní převis.

Foto: VW

Volkswagen současně zveřejnil i soupis motorů, které se budou do této platformy montovat. Mezi zážehovými jsou první čtyřválce s odpojováním prostředních dvou válců. Dále budou vozy s touto platformou moci být vybaveny i zážehovými tříválci. Motory budou mít zdvihový objem válců od 1,0 do 1,4 litru a výkony od 44 do 110 kW.

Je libo hybrid či elektropohon?

Novými verzemi budou nahrazeny i stávající turbodiesely 1,6 a 2,0 litru. Díky vstřikování kapaliny AdBlue do katalyzátoru budou bez problémů plnit i normu Euro 6.

Foto: VW

Do platformy bude moci být zabudován elektromotor, systémy na spalování CNG a LPG, dále, hybridní pohony včetně plug in hybridu.

Kromě této platformy bude mít v budoucnosti Volkswagen ještě další tři. První pro bratislavskou řadu vozů New Small Family, dále speciální od Audi pro velká auta s podélně uloženým motorem a konečně sportovní vyvíjenou značkou Porsche. 

 

Právě se děje

Další zprávy