Porsche Panamera prochází malou revolucí. Vyrábí se teď také jako kombík a top verzí je nově hybrid

Panamera si přichystala dvě novinky. Vrcholem pro limuzínu (vlevo) je silný hybrid, nová je ale také karosářská varianta shooting break (vpraro).
Panamera postupně rozšiřuje svou nabídku. Vedle prodloužené verze Executive se od letošního podzimu nabízí také varianta Spot Turismo.
Není bez zajímavosti, že jde o model, který nemá na automobilovém trhu jediného konkurenta.
Žádná jiná prémiová automobilka nevyrábí sportovní kombi této velikosti v D-segmentu, tedy automobilové třídě, kde dominuje Porsche Panamera, Mercedes-Benz S nebo BMW řady 7.
Sport Turismo se pozná snadno, stačí se na něj podívat zezadu nebo z boku. Od předních sloupků mezi čelním sklem a dveřmi jsou panely karoserie úplně nové.
Foto: Porsche
Eva Srpová Eva Srpová
28. 8. 2017 11:49
Manažerské superauto se dočkalo dvou zásadních novinek. Přichází úplně nová karosářská varianta sportovního kombi, která nemá konkurenci, a vrcholem v nabídce motorů je supervýkonný hybrid. Jde o zásadní změnu, až doposud si titul top verze modelů běžných Porsche držel sice silný, ale konvenční spalovací motor bez hybridní technologie.

Už v roce 2012 Porsche představilo na autosalonu v Paříži koncept první generace Panamery, který by se dal označit za sportovní kombi, daleko přiléhavěji na něj ale sedí název tzv. shooting brake.

Tak se říkalo autům velmi populárním ve Velké Británii, které měly výklopnou záď jako kombi. Používali je gentlemani, kteří po svém prémiovém voze požadovali také praktičnost. Aby se v něm dobře daly převážet zbraně na myslivecké hony.

S oficiálním uvedením této další varianty ale firma počkala. V roce 2016 vešla do prodeje druhá generace Panamery a v témže roce se vedle standardní verze nabídl model Executive s prodlouženým rozvorem určený primárně pro čínský trh. Panamera Sport Turismo, kterou automobilka uvádí na trh letos, je tedy de facto v pořadí třetí karosářskou variantou Panamery.

Podívejte se do galerie, co Sport Turismo odlišuje od běžné limuzíny a také, jestli příplatek za kombík za to stojí. Rovněž přinášíme informace o top verzi s hybridním pohonem, díky které vůz zrychlí na 100 km/h za 3,4 sekundy a jede rychlostí 310 km/h, přestože váží 2,3 tuny.

 

Právě se děje

Další zprávy