Polštářové autíčko zachraňuje životy. Podívejte se, jak bourají asistenční systémy

Martin Frei Martin Frei
31. 10. 2019 11:39
Dnešní auta se sama udrží v pruhu, zrychlují a zpomalují, v nebezpečí zastaví. Za tím jsou léta trpělivé práce, vývoje i testování. U nás se mu věnuje testovací a certifikační společnost TÜV SÜD Czech. Nedávno založila oddělení fyzických zkoušek, k nimž používá i testovací cíl - falešné auto, které musejí asistenti ve vašem voze poznat a vyhnout se mu. Ale co když to neklapne a auta se srazí?
Foto: TÜV-SÜD Czech

Základní testovanou situací je brzdění před vozidlem, které zastavilo nebo stojí před vámi. Samočinné nouzové zabrzdění před překážkou, které vstoupí do hry, pokud sami nezareagujete, je součástí zkoušek spotřebitelské organizace Euro NCAP. Bez aktivních asistentů nouzového brzdění nebo držení jízdního pruhu v nich žádné auto nedosáhne vysokého počtu hvězdiček. Do budoucna se počítá i s dalšími povinnými funkcemi. Například schopností vyhnout se překážce ve vlastním pruhu a přejet do vedlejšího, pokud je v něm volno. Nebo nouzové brzdění v křižovatce, abyste někomu nezkřížili dráhu. To bude klást na senzoriku i vyhodnocovací software daleko vyšší nároky než dosud. Odborníci z TÜV SÜD Czech s takovými scénáři pracují už teď, mají na to vyvinutý systém s dalšími dálkově řízenými auty.

 

Právě se děje

Další zprávy