Když si s auty hraje příroda: Smutná pohřebiště superaut i nálezy veteránů ve stodole

Dan Poláček Jan Matoušek Dan Poláček, Jan Matoušek
24. 11. 2022 6:02
Otevřít starou stodolu nebo garáž a najít tam poklad. To je jistě sen nejednoho sběratele prakticky čehokoliv, ale zejména automobilů. Čas od času se někomu povede pod hromadou sena najít vzácné auto a následně ho prodat za miliony. Existují ale i místa, odkud už ani sebevzácnějšímu autu nikdo nepomůže. Podívejte se, jak vypadají ukryté automobilové poklady, ale i jejich hřbitovy.

První Land Rover má šťastný osud

První a poslední vyrobený kus nějakého důležitého auta, případně rovnou celé značky, patří většinou k opečovávaným muzejním exponátům. To však nebyl případ Land Roveru s pořadovým číslem jedna, lépe řečeno s pořadovým číslem jedna určeného běžným zákazníkům (předcházely mu prototypy a předprodukční série). Vyroben byl v roce 1948 a o dva roky později pod značkou JUE 477 opustil továrnu Land Roveru. Jeho další osud je spletitý, ještě koncem 90. let ale jezdil. Pak byl zřejmě novým majitelem dlouho opuštěný někde v divočině.

Tato doba se na něm podepsala, takže když byl vypátrán v roce 2017, byl ve značně zbídačeném stavu. V něm jej také koupil Jim Ratcliffe, majitel petrochemické společnosti Ineos a velký fanda Land Roverů. Auto tak pod jeho dozorem prošlo rozsáhlou, nákladnou a náročnou renovací. Důležité ale je, že opět jezdí, a dokonce o něm i o procesu jeho renovace nedávno vyšla ve Velké Británii zvláštní publikace.

 

Právě se děje

Další zprávy