Podvody, elektromobily, veterány i zmatená vláda: To nej z autorubriky Aktuálně.cz

Martin Přibyl Eva Srpová Martin Frei Jan Matoušek Martin Přibyl, Eva Srpová, Martin Frei, Jan Matoušek
25. 12. 2020 6:58
O čem všem jsme v rubrice Auto psali v roce 2020? Nechali jsme každého z redaktorů sestavit výběr svých top tří článků a jednoho auta navíc a sestavili přehled toho nejzajímavějšího. Podívejte se na něj.
Foto: Nikola Motor

Top 3 Martina Freie

Titanic se potápí. Z partnerství s vodíkovou Nikolou už couvá i General Motors
Událostí roku pro mě byla neuvěřitelná blamáž jménem Nikola. Snahu General Motors najít novou a přitažlivější identitu chápu. Méně už drzost, s níž se americkému baronu Prášilovi povedlo nalákat do party firmy jako Bosch a Iveco.

Zaslouží si přežít. Nový VW Golf jede na naftu jako vítr a emise má vzorně čisté
Už jsem ani nedoufal, že mě potěší nějaký nový spalovací motor. Ekologické ohledy je tlačí stále těsněji do kouta, což poslední léta obzvlášť platilo o dieselu. A ejhle, svezení v novém Golfu, později i Octavii 2.0 TDI spojuje čistotu budoucnosti s temperamentem vídaným naposledy před deseti lety.

Jsme moc rychlí a máme klapky na očích. Čeští řidiči očima odborníků a cizinců
Když jsem chystal článek o tom, jak nás jako řidiče vidí cizinci, některým jsem se skoro bál zavolat. Vyhlášený nedostatek ohleduplnosti se sice potvrdil, přesto mě překvapilo, že jsme si jinak odnesli docela dobré vysvědčení. Podle Petera z Dánska to platí dokonce i ve vztahu k cyklistům, který je prý u nich vyhrocenější.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy