Podoba Opelu Zafira Tourer odtajněna

Radek Pecák Radek Pecák
19. 5. 2011 0:02
auto

Sice až za čtyři měsíce se nový Opel Zafira Tourer ukáže naživo veřejnosti na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, ale už nyní Opel odtajnil jeho definitivní podobu a řadu podrobných informací.

Přídomek „Tourer" má v označení modelu symbolizovat kvalitativní skok směrem vzhůru.

Opel opět vylepšil koncepci variabilních sedadel Flex7. Sedadla ve třetí řadě se opět dají zcela zapustit do podlahy zavazadlového prostoru, druhá řada má ale zcela novou konstrukci: Již ji netvoří souvislá třímístná lavice, ale tři samostatná sedadla, která lze samostatně a nezávisle sklápět a posouvat. Každé sedadlo ve druhé řadě lze podélně posouvat v rozmezí 210 mm. Navíc prostřední lze sklopit a otočit a vytvořit středovou loketní opěrku.

Foto: Opel

Zavazadlový prostor má nyní objem 710 litrů v pětimístné konfiguraci (o 65 litrů více, než v současné Zafiře), maximálně pak 1860 litrů (+40 litrů) pokud se sklopí sedadla ve druhé i třetí řadě.

Výhled řidiče od volantu se v porovnání se Zafirou druhé generace výrazně zlepšil díky tenčím A-sloupkům karoserie, větším bočním oknům a pozměněnému uchycení vnějších zpětných zrcátek, která jsou nyní uchycena přímo do dveřních panelů.

Zafira Tourer dostala moderní přední nápravu (odvozenou z nápravy modelu Insignia) s izolovaným pomocným rámem a kombinovanými vzpěrami McPherson. Konstrukce zadní nápravy je jedinečná v celém segmentu vozů třídy van. Stejně, jako v modelové řadě Astra, také zadní náprava Zafiry Tourer kombinuje vlečená ramena propojená torzní příčkou s Wattovým přímovodem.

Raritou v segmentu vozů van je i adaptivní podvozek FlexRide, který zvyšuje cestovní komfort a bezpečnost modelu Zafira Tourer. Podvozek FlexRide automaticky přizpůsobuje charakteristiky tlumičů pérování povrchu silnice, rychlosti jízdy v zatáčkách, naklánění karoserie a individuálnímu stylu jízdy konkrétního řidiče. FlexRide garantuje maximální stabilitu vozu, přičemž dovoluje nastavení třech základních charakteristik: Vyváženého režimu „Standard", komfortního režimu „Tour" a dynamického režimu „Sport". 
 
Novým prvkem v celém modelovém programu značky Opel je adaptivní radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) s funkcí kolizního brždění CMB (Collision Mitigating Braking), který neustále monitoruje vzdálenost od vpředu jedoucího vozu. Pokud není dostup bezpečný, systém samočinně sníží rychlost vozu, popřípadě - v extrémním případě - aktivuje brzdy, aby se zabránilo střetu.

Úspory paliva, především v hustém městském provozu, přináší systém Start/Stop, který je k dispozici pro všechny motory.

Brzy po debutu Zafiry Tourer se nabídka obohatí o mimořádně úspornou verzi ecoFLEX, objeví se i modely poháněné stlačeným zemným plynem CNG (Compressed Natural Gas) a propan-butanem (LPG - Liquid Petroleum Gas). O několik měsíců později přibudou verze s vyššími výkony, poháněné zážehovými motory zcela nové generace. 

 

Právě se děje

Další zprávy