Podívejte se na unikátní fotky armádních speciálů od Škody. Nechybí šestikolka ze Superbu a Popular

Eva Srpová Eva Srpová
9. 6. 2018 9:27
Když po založení samostatného československého státu vznikla také armáda, bylo potřeba ji vybavit. Své vozy jí začaly dodávat i Škodovy závody. A tak vznikly vojenské speciály vycházející ze Superbu i Popularu.
Foto: Archiv společnosti Škoda Auto

Po potřeby československé armády nebylo třeba standardní Popular příliš upravovat, vojenská verze se kromě pneumatik 5,25-16 s hrubým dezénem lišila vlastně jen tím, že auto s otevřenou karoserií bylo natřené v khaki zelené a mělo trochu jinou výbavu.

Úvodní série 35 roadsterů byla československé vojenské správě dodána v období od září do prosince 1935. V březnu 1936 vznikly tři prototypy Popularu, které byly ještě výrazněji přizpůsobeny potřebám armády. Do poloviny srpna 1937 "narukovalo" celkem 330 aut. Podvozek a čtyřválcový motor 995 cm3 s výkonem 16 kW (22 koní) zůstaly zachovány, z Otrokovic pocházely 16palcové terénní pneumatiky Baťa Ballon.

Základní cena vojenského vozu se příliš nelišila od civilních, původní částka 21 030 Kč vzrostla o 1996 Kč za výbavu: pod levým předním sedadlem se zabudovala schránka na dokumenty, kterou bylo možné zaplombovat, nechyběla lékárnička či hasicí přístroj.

Akumulátor se zpod přední kapoty přestěhoval pod zadní lavici, jeho místo v motorovém prostoru zaujal desetilitrový kanystr, doplňující 30litrovou palivovou nádrž.

 

Právě se děje

Další zprávy