Počet ojetin se stočeným tachometrem klesá. I tak je ale cinklá každá třetí

ČTK ČTK
10. 5. 2019 16:03
Podíl ojetých aut na českém trhu se stočeným tachometrem v prvním čtvrtletí klesl meziročně o zhruba sedm procentních bodů na 33 procent. Podíl aut se stočeným tachometrem začal klesat loni na podzim, kdy v říjnu vešla v platnost nová legislativa, díky které je možné udělit za stočení počitadla ujetých kilometrů pokutu ve výši až 500 000 korun, a navíc vozy se stočeným tachometrem neprojdou od října přes STK. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Mini

Vliv na snížení počtu stočených aut má nejen větší množství zánovních a mladých ojetin na trhu, ale rovněž skutečnost, že kupující ojetá auta čím dál více prověřují a zajímají se o jejich historii, a především o vývoj stavu tachometru. Počet dotazů na prověření vozu v systému Autotracer od Cebie stoupl v prvním čtvrtletí meziročně o 76 procent na 768 494.

Podíl aut, která mají udávaný stav tachometru mezi 100 000 a 200 000 kilometry se meziročně snížil ze 47 na 42 procent. Naopak podíl vozidel, která najela více než 200 000 kilometrů, se zvýšil z 20 na 24 procent.

Průměrná hodnota udávaná na tachometru stagnovala na 158 372 kilometrů. Průměrné stáří prodávaných vozidel se pohybuje okolo 9,5 roku, tedy zhruba o necelý rok méně než před rokem, což lze vysvětlit velkým množstvím zánovních ojetin po ukončení leasingů, které zamířily již koncem loňského roku na trh.

 

Právě se děje

Další zprávy