Prodeje Fordu v Česku překročily hranici 300 tisíc aut. Který model je historicky nejoblíbenější?

ČTK ČTK
10. 11. 2017 12:19
Jsou jen tři automobilky, které za uplynulých 27 let prodaly na českém trhu více než 300 tisíc automobilů. První je Škoda, za ní Volkswagen a nyní se do elitního klubu přidal Ford. Ten v Čechách s úspěchem prodává či prodával modely Fusion, Focus, Fiesta či Mondeo. Nejrozšířenějším modelem s modrým oválem ale není žádný z této čtveřice. Do konce letošního roku by pak importér značky rád uhájil čtvrté místo v absolutních prodejích.
Ford Fiesta patří k nejoblíbenějším malým vozům, v současnosti se prodává osmá generace.
Ford Fiesta patří k nejoblíbenějším malým vozům, v současnosti se prodává osmá generace. | Foto: Ford

Tuzemské zastoupení automobilky Ford Motor letos očekává zvýšení prodeje osobních i užitkových vozů zhruba o dvě procenta na 18 600 vozidel. Mohl by tak překonat dosavadní prodejní rekord 18 516 aut z roku 2009. ČTK to dnes řekli zástupci společnosti.

Ford chce letos prodat 16 300 osobních a přes 2300 užitkových aut, což představuje celkový podíl na trhu okolo 6,5 procenta. "Naši čtvrtou pozici mezi prodejně nejúspěšnějšími značkami v ČR už letos asi nikdo neohrozí, před pátou značkou v pořadí máme teď náskok téměř 2800 prodaných aut. V příštím roce bychom se ale v jednotlivých měsících rádi častěji podívali na pomyslné stupně vítězů, což se nám už letos dvakrát podařilo," řekl ČTK mluvčí Fordu Martin Linhart.

Transit je nejrozšířenějším Fordem na českých silnicích.
Transit je nejrozšířenějším Fordem na českých silnicích. | Foto: Ford

Prodej nových vozů značky překročil za 27 let na českém trhu 300 000 aut. Nejprodávanějším modelem je dodávka Transit s 62 000 registrovanými vozy. Ford má třetí nejpočetnější flotilu vozů na českých silnicích po domácí Škodě a Volkswagenu, mezi dodávkami je jednička. Nejčastěji registrovanými modely s modrým oválem ve znaku jsou vedle Transitu Ford Fiesta s 55 000 vozy, Ford Focus (přes 53 000) a Ford Mondeo (35 000).

Největším konkurentem Transitu na českém trhu jsou VW Transporter a Fiat Dobló. Fiesta v nabité třídě malých osobních vozů čelí konkurenci například Škody Fabie, Dacie Sandero nebo Renaultu Clio. Konkurenty Focusu v nižší střední třídě jsou Škoda Rapid, VW Golf nebo Hyundai i30. Mondeo soupeří se Škodou Octavií, VW Passatem nebo Hyundai i40.

Kultovní Ford Mustang si od zahájení evropského prodeje v roce 2015 od oficiálního dovozce pořídilo 590 Čechů. Další auta se do ČR dostala v rámci individuálních dovozů.

Prohlédněte si podoby osmé generace Fordu Fiesta:

Od ledna do října letošního roku Ford v Česku 15 673 osobních a lehkých užitkových aut, což je o 662 více, než ve stejném období loni. Značce tak patřilo čtvrté místo na trhu.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy