Přichází nejatraktivnější soupeř Škody Superb. Nová 508 vrací Peugeot mezi designovou špičku

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 2. 2018 15:44
Peugeot byl v poslední době ve střední třídě designově spíše konzervativní. Řady 407 a 508 na první pohled nenadchly, ale ani neurazily. Nová generace 508, která se představí na ženevském autosalonu, je ale úplně jiná. Ze sedanu se stala variace na čtyřdveřové kupé, která navíc disponuje moderní technikou a bezpečnostními asistenty.
Nový Peugeot 508 zaujme vnějším vzhledem i použitou technikou.
Nový Peugeot 508 zaujme vnějším vzhledem i použitou technikou. | Foto: Peugeot
Vnější design Peugeotu 508 je výrazný.
Vnější design Peugeotu 508 je výrazný. | Foto: Peugeot

Zatímco před několika lety byla nabídka automobilky s lvíčkem ve znaku vzhledově spíše konzervativní, v nynější paletě je hned několik designově zajímavých vozů. Do jejich čela se hlásí nová generace modelu 508. "Aby nový Peugeot 508 upoutal, vynikl a odlišil se od vozů konkurenčních značek, musel stavět na svých jedinečných proporcích," popsal tvary 508 jeho šéfdesignér Pierre-Paul Mattei. Dodal také, že jedním z hlavních cílů návrhářů bylo posunout vůz do vyšších pater segmentu.

Minimálně designově se to Peugeotu povedlo. Novou 508 si totiž s žádným jiným vozem střední třídy nespletete. V přední části jsou dominantní diody denního svícení protažené do spodní části nárazníku. Plně diodová hlavní světla pak navazují na masku chladiče, která dává vzpomenout na Peugeot 504. Elegantní je linie střechy, která přechází v zadní část s horizontálním černým pásem. Na jeho koncích jsou umístěna LED světla ve tvaru lvích drápů. Vedle světel se charakteristickým znakem vozu stanou bezrámová okna.

Prohlédněte si nový Peugeot 508 na oficiálních fotografiích:

V interiéru je jasně patrný rukopis současných modelů značky. I 508 dostala i-Cockpit, charakteristický malým volantem a výše umístěným digitálním přístrojovým panelem s úhlopříčkou 12,3 palce. Nedílnou součástí řešení je také desetipalcová obrazovka multimediálního systému na středové konzoli. Pod ní je sedm klasických tlačítek, jejichž skladba podle Peugeotu připomíná klavírní klávesy.

Že se chce Peugeot posunout směrem k prémiovým modelům Audi nebo BMW, naznačují i použité materiály, ve vrcholném modelu kombinující dřevo a kůži Nappa. Nechybí ani chrom nebo klavírním lakem potažené prvky. Mezi příplatky budou i ortopedická sedadla, masážní funkce sedaček, panoramatické střešní okno či audio Focal.

Srovnání Peugeotu 508 a Škody Superb

Peugeot 508

Rozměry (d/š/v): 4750/1847/1404 mm
Rozvor: 2793 mm
Kufr: 487/1537 l
Zážehové motory: 1.6 THP (133/169 kW)
Vznětové motory: 1.5 BlueHDI (96 kW), 2.0 BlueHDI (120/130 kW)

Škoda Superb

Rozměry (d/š/v): 4861/1864/1468 mm
Rozvor: 2841 mm
Kufr: 625/1760 l
Zážehové motory: 1.4 TSI (110 kW), 1.8 TSI (132 kW), 2.0 TSI (162/206 kW)
Vznětové motory: 2.0 TDI (110/140 kW)

Základem 508 je modulární platforma EMP2, díky níž je novinka průměrně o 70 kg lehčí než předchůdce. S 4750 mm na délku je nová 508 také kratší a s 2793 mm má o 24 mm kratší rozvor náprav. Již zmíněná linie střechy leží enormně nízko, konkrétně na úrovni 1404 mm. Odtud tedy označení čtyřdveřové kupé, případně fastback. Zavazadlový prostor pojme 487 až 1537 litrů, což je naopak o nějaký ten litr více než u končící 508. Navíc již nejde o sedan, ale liftback, přístupnost kufru je tak lepší.

Pod kapotou se objeví jednotky splňující normu Euro 6.2 (více o problematice zde). Všechny tak mají vstřikování močoviny AdBlue a jejich spotřeba se měří v reálném provozu. Ze zážehových motorů jde o dvě přeplňované šestnáctistovky PureTech o výkonu 133 nebo 169 kW, přičemž silnější verze bude vyhrazena pouze provedení GT. Naftová paleta startuje u 1.5 BlueHDI o výkonu 96 kW, která jako jediná nabízí vedle osmistupňového automatu i šestistupňové ruční řazení. Dvoulitrové BlueHDI má 120 nebo 130 kW. Na podzim příštího roku do nabídky přibude plug-in hybrid.

Mezi bezpečnostními asistenty vyniká především systém nočního vidění, který prostřednictvím infračervené kamery rozpozná zvířata i osoby do vzdálenosti 200 až 250 m před vozem. Obraz se promítá na přístrojový panel. Dále nebudou chybět panoramatický kamerový systém, sledování mrtvého úhlu nebo parkovací asistent.

Vedle standardních výbavových stupňů nabídne Peugeot 508 také ve verzích GT Line a GT. Obě dostanou designové prvky karoserie i kabiny, verze GT bude mít navíc zmíněný silnější motor nebo aktivní odpružení (to se bude dodávat pro všechny benzinové motory a za příplatek pro 2.0 BlueHDI i mimo variantu GT). Na trh nová 508 vstoupí v září letošního roku.

 

Právě se děje

Další zprávy