reklama
 
 

Opel dostal auto roku 2017 od Peugeotu a zabalil ho do svého kabátu. Testovali jsme nový Grandland X

22. 9. 2017
Opel Grandland X je novým rodinným SUV konkurujícím Škodě Karoq. Na rozdíl od ní ale nabízí pouze pohon předních kol. Pohon 4x4 přinese až plug-in hybrid, který se začne prodávat později. Jde o sourozence Peugeotu 3008, s nímž se vyrábí na stejné lince. Jeho cena ale začíná o osmdesát tisíc níže než u "čistokrevného Francouze", na 479 900 korunách.
Doporučujeme

Automobilky letos chrlí na trh spoustu zcela nových modelů kategorie SUV a Opel patří v tomto ohledu mezi nejpilnější. V jeho případě však jde o nové modely pouze částečně. Jak nový Grandland X, tak nedávno představený menší Crossland X jsou klony vozů značek Peugeot a Citroën.

Koncern PSA, který zahrnuje značky Peugeot, Citroën a DS, letos koupil značku Opel od amerického konglomerátu General Motors. Spolupráce v kategorii SUV se však domluvila už dlouho před touto rošádou.

Opel Grandland X se tak vyrábí ve francouzském Socheaux na stejné lince jako Peugeot 3008, jehož současná generace se stala evropským autem roku 2017. Jde tedy o sourozence, což ale nejen laik bude těžko poznávat. Designéři Opelu totiž převlékli Grandland X zvenčí i zevnitř důsledně do kabátku typického pro automobily s bleskem ve znaku.

Příď se velmi podobá menším modelům Mokka X a Crossland X. Jak chce Opel tři podobně velká SUV odlišovat? "Crossland a Mokku řadíme mezi malá auta, Grandland do nižší střední třídy, tedy mezi rodinné vozy," vysvětluje produktový manažer Grandlandu X Johannes Witting.

"Grandland X vyniká velkou nabídkou vnitřního prostoru a nejnovějšími technologiemi. Mokka X zatím jako jediné z těchto tří SUV nabízí pohon všech kol, jde tedy o vůz, který se dá použít i do těžšího terénu. A Crossland X nabídneme jako základní řešení pro lidi, kteří chtějí SUV se značkou Opel," dodává Witting.

Ale zpátky k odlišnostem mezi Opelem Grandland X a Peugeotem 3008. Kromě designu, který je u Opelu výrazně konzervativnější, se liší i některé další prvky. "Naše je třeba nejvyšší řada sedadel vyvinutá ve spolupráci s ortopedy," tvrdí Hakan Elvesund, který má na starosti vnitřnosti auta.

"Motory a převodovky jsme převzali bez úprav, ale třeba na podvozku jsme jemný tuning udělali a řízení jsme si neladili sami," pokračuje Elvesund. První jízdní testy skutečně prozradily, že německé SUV je překvapivě ještě komfortnější než to francouzské. Podvozek dokáže parádně žehlit nerovnosti všech velikostí a tvarů. Na druhou stranu si ale měkčí řízení a větší náklony karoserie vůbec netykají s pokusy o svižnější jízdu. Proklikněte se na podrobnou recenzi nového Opelu Grandland X.

Grandland X se při uvedení na trh nabízí pouze se dvěma motory: Benzinovým tříválcem 1.2 Turbo/96 kW a naftovým čtyřválcem 1.6 CDTi/88 kW. "Polovina všech rodinných SUV v Evropě se prodává s podobnými výkony," obhajuje rozhodnutí v podobě chudé palety motorů Elvesund.

Slibuje ale, že se v dalších letech nabídka rozroste jak o výkonnější, tak o slabší pohonné jednotky. Dorazí i plug-in hybrid, tedy automobil, u něhož spolupracují klasický spalovací motor s elektromotorem a baterie se dají dobíjet ze sítě. Ten jako jediný nabídne také pohon všech kol.

České zastoupení Opelu už zveřejnilo ceník nového Opelu Grandland X. Základní cena 479 900 korun je v rámci kategorie relativně vysoká, takže se novinka nevejde mezi deset nejlevnějších kompaktních SUV na českém trhu. Přehled všech takových aut s cenou do půl milionu korun najdete zde.

Na druhou stranu ale nejdostupnější Grandland X stojí téměř o osmdesát tisíc korun méně než nejlevnější Peugeot 3008, jehož ceny začínají až od 560 tisíc korun. Standardní výbava Opelu je však výrazně chudší než u Peugeotu. Porovnali jsme výbavově srovnatelné verze obou aut a přidali k nim i novou Škodu Karoq - podívejte se zde.

Na českých prodejnách značky Opel se první kusy Grandlandu X objeví na přelomu září a října.

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama