Ojetý Hyundai i40: Za méně peněz docela dost muziky. A hlavně spolehlivosti

Martin Frei Martin Frei
18. 1. 2020 6:33
Postavit dobré auto je jedna věc, přesvědčit o jeho kvalitě zákazníky pak věc docela jiná. Ve střední třídě je podstatný i urozený původ, a tak Hyundai i40 hraje celý život druhé housle. Dnes už také nezamaskuje generační stáří a součtem obojího jsou nižší ceny ojetin. Přesto jde o fortelné auto, které byste v bazaru neměli přehlédnout.
Foto: Martin Frei

Že Hyundai umí vyrobit bytelné auto střední třídy, dokázala už poslední Sonata z roku 2005. Působila ovšem příliš nenápadně a krabicovitě a Hyundai i40 díky evropským designérům dostal do vínku mnohem víc emocí a oblých křivek. I po osmi letech vypadá nápaditě a s jiným autem si jej nespletete.

Za kupátkově ladné linie a dobrou aerodynamiku se ovšem platí nízkou střechou a skloněnými sloupky. Pod nimi se musíte při nastupování protáhnout a za jízdy je kolem nich špatný výhled. Sezení je vpředu nicméně velmi pohodlné. Vzadu je dost místa před koleny, nízko uložený sedák ale nepodepře nohy a moc místa nezbývá ani nad hlavou.

Foto: Martin Frei

Agresivní marketing Hyundai obnášel bohatou standardní výbavu. Odpadají tedy holátka s plastovým volantem a "švihadly" ve dveřích. Všechna auta mají klimatizaci a diodové denní svícení, setkat se lze i s vyhřívaným volantem. Po letech vše funguje spolehlivě, varovat ale musíme před xenonovými světlomety. Jeden stojí čtyřicet tisíc a jsou mezi námi tací, kteří by si je v noci přišli vypůjčit právě z vašeho vozu.

Foto: Martin Frei

Švihácky tvarovaný sedan u nás dělal jen 20 % prodejů, nejčastěji tedy narazíte na praktičtější kombi. Půdorys kufru má velkorysý a pár velkých cestovních tašek naskládáte i vedle kočárku. Stěhovácké vršení věcí na sebe už tu tolik nejde, protože i kombík honí módu (nebo aerodynamiku) a elegantně klesající střecha prostor na výšku omezuje.

Překvapit může kuriózní okolnost, že Hyundai i40 má "v nabídce" v podstatě jediný motor, a to diesel neobvyklé kubatury 1,7 litru. V ceníku kromě toho existovaly ještě benzinové agregáty 1.6 a 2.0 GDI, ale v bazaru je neuvidíte, protože je nikdo nekupoval. O nic jste nepřišli, ani jeden z nich jízdně nestojí za řeč a dlouhodobá spolehlivost je kvůli přímému vstřikování nejistá.

O dieselu potřebujete vědět dvě věci. Zaprvé není rychlý. Se silnými verzemi dvoulitrů Volkswagenu a Fordu neudrží krok a předjíždění musíte trochu plánovat. Zadruhé je ovšem vzorně spolehlivý a nikdo vám v něm nebude dodatečně přehrávat software kvůli emisím.

Foto: Martin Frei

Pozor je třeba dát jen na ročníky 2011 až 2013, které trpěly defekty bloku motoru a měly být v rámci záruky kompletně vyměněny, což je třeba u konkrétního vozu ověřit. Od roku 2014 je problém odstraněn a vůbec nejlépe jezdí varianta Euro 6 od roku 2015. Poznáte ji podle výkonu zvýšeného ze 100 na 104 kW, je citelně tišší a z nízkých otáček nastupuje plynuleji.

Hyundai i40

Na trhu: od 2011 dosud
Vnější rozměry: 4775 x1815 x 1470 mm
Rozvor: 2770 mm
Kufr: 554 l (kombi)
Motory benzin: 1.6 GDI (99 kW), 2.0 GDI (130, později 121 kW)
Motory diesel: 1.7 CRDi (85 a 100, později 104 kW)
Ceny ojetin: 150 000 až 550 000 Kč

Zájemce o automat potěší, že Hyundai má jedny z nejspolehlivějších samočinných převodovek dnešní doby. To se týká jak původního (a plynulejšího) planetového provedení s hydraulickým měničem, tak dvouspojkové skříně dodávané od roku 2015, která je na oplátku úspornější.

Právě tuto verzi, tedy 1.7 CRDi DCT jsme si ke krátkému testu vypůjčili v centru zánovních vozů Mototechna. Na tříletém voze s nájezdem pouhých 36 000 km nebylo podle stavu interiéru ani podvozku znát žádné opotřebení. Což jistě ospravedlňuje cenu 389 900 Kč, o 300 000 Kč nižší než u nového vozu. I pětileté ojetiny pak vyjdou o 60 až 80 000 Kč levněji než Passaty a Superby, což je za trochu méně koní zajímavá nabídka.

Foto: Martin Frei

Zůstává tedy jen obecný nešvar asijských značek, drahé specifické díly. Kromě nepovinných xenonů to potvrzuje dieselový filtr pevných částic za 90 000 Kč. Spokojení uživatelé Hyundaie i40 i informace ze servisů však naznačují, že při běžném kilometrovém proběhu filtr ani další drahé součástky potřebovat nebudete.

Nabídku ojetých aut za zajímavé ceny najdete tady.

 

Právě se děje

Další zprávy