Octavii s pořadovým číslem 1 500 000 vyrobi1i dělníci na montážní lince octavií v Mladé Boleslavi v úterý. Jubilejní vůz má bílý lak a jde o verzi Greenline.
Do počtu nejsou započítány vyrobené octavie předcházející generace, jejiž produkce skončila v roce 2004, ani vozy vyrobené v Číně. Tam octavia nese jméno MingRui, v Indii zase Laura.
Kromě těchto dvou zahraničních závodů octavií montují ještě v Rusku. Jeden čas také montáž probíhala v závodě VW na Slovensku, dále v Kazachstánu a na Ukrajině.
E-Octavie začnou jezdit za několik týdnů
Při malé slavnosti samozřejmě zazněly i proslovy: "Octavia je už 15 let srdcem značky Škoda. Je to pravý ,simply clever' vůz - prostorný, praktický, rodinný a finančně dostupný," říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda pro oblast výroby a logistiky. „Tento model od devadesátých let podstatným způsobem ovlivňoval razantní vzestup našeho podniku, "dodal.
Vůz se v současné době dodává v karosářských variantách liftback a kombi, navíc si zákazníci mohou připlatit za varianty RS v benzinové či dieselové verzi, existuje i verze 4x4 a dokonce kříženec octavie s vozy SUV nazývaný Scout.
Octavie už se zatím pouze staticky představila i s elektrickým pohonem a podle tiskového oddělení by již za několik týdnů měla testovací flotila jedenácti e-octavií začít brázdit silnice.
Pamatuje ještě 1,9 TDI
Pod kapotou vozu se v průběhu uplynulých sedmi let vystřídala řada agregátů, včetně klasického 1,9 TDI PD.
V roce 2008 byl vzhled vozu pozměněn. Charakteristickým znakem jsou zvětšené a zakřivené přední světlomety.
Pravdpěpodobně příští rok vyjede nová generace tohoto vozu. Fotky karosérie kombi poskytl médiím dnes již bývalý zaměstnanec lakovny.