Obří SUV za cenu fabie? Ojetin je dost, ale servis může stát jmění. Víme, jak vybírat

Petr Šikl
27. 4. 2018 12:31
Nová velká SUV mají jedno společné – jeden milion korun na ně jednoduše nestačí. Bazarové exempláře s třetinovou cenovkou mohou být hodně lákavou volbou, přičemž za určitých podmínek budou ještě nějakou dobu dobře sloužit. Vybrali jsme čtyři různorodé modely, které se svou vizáží nezastaví před žádnou překážkou a zároveň dovedou posádce poskytnout velkorysou kabinu překypující prémiovou výbavou.

Audi Q7 (2006-2015)

Při výběru vhodné pohonné jednotky můžete vsadit na nejrozšířenější šestiválcový diesel 3.0 TDI, který je s průměrnou spotřebou jedenácti litrů stále ještě skousnutelným zbožím, zejména pak u mladších modelů vyrobených po roce 2011. Tehdy šestiválec prošel modernizací a dostal novou osmistupňovou převodovku. Na první pohled bezproblémové spojení si časem vyžádá nutné investice (mimo jiné například výměna motorového oleje včetně filtrů přijde na šest tisíc korun, stejnou sumu musíte počítat na olej v převodovce nebo za tekoucí chladič EGR, dvě nové klapky sání přijdou na dvacet tisíc korun, šest nových vstřikovačů na osmdesát tisíc, dvojice hlav válců na sto tisíc korun, výměna turbodmychadla včetně práce na čtyřicet tisíc korun, vodní pumpa na dva tisíce a filtr pevných částic na čtyřicet tisíc korun). Kromě toho je nutné časem počítat s výměnou rozdělovací převodovky za šedesát sedm tisíc. A ještě připomeneme, že například přední brzdové destičky přijdou na sedm tisíc korun, brzdové kotouče na deset tisíc korun a za jeden přední tlumič pérování zaplatíte nehorázných osmnáct tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy