O jaká auta nemají Češi zájem? Prohlédněte si největší propadáky, i tam dominují SUV

Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 1. 2020 6:02
Zájem o nová auta v Česku loni klesl o 4,4 procenta na 249 915 prodaných kusů. Nejhorší výsledek od roku 2015 se projevil také u některých automobilek - Volkswagen spadl o více než 14 procent, Ford o více než 24 procent a třeba Nissan si připsal ztrátu téměř 70 procent. V následující galerii pak nenajdete značky, ale modely, u nichž byl propad prodejů nejvýraznější.

V následujícím přehledu najdete největší automobilové propadáky na českém trhu. Do přehledu jsme zařadili jen modely, kterých se loni nebo v roce 2018 prodalo alespoň sto kusů. Z žebříčku vypadla také auta, která se již na začátku loňského roku nevyráběla a neměla přímého nástupce (například Toyota Avensis nebo Kia Carens) a bylo je možné pořídit jen ze skladových zásob jednotlivých dealerů. U nich je propad prodejů více než logický.

Foto: Opel

Opel Vivaro: -69 %

Opel Vivaro je podobný příklad jako Ford Ka+. Jeho výroba skončila na jaře minulého roku, čili většinu roku byly dostupné už jen skladové zásoby (na jeho počátku nicméně ve výrobě ještě byl, proto se v přehledu objevuje). Osobní verze dodávky vycházející z Renaultu Trafic spadla z 389 kusů na 122, což je o 68,64 procenta méně. Nástupce už je na trhu, jde o Zafiru Life, sourozence Citroënu SpaceTourer či Peugeotu Traveller.

 

Právě se děje

Další zprávy