Je to poprvé od roku 2003 od základu nová generace středně velkého užitkového Volkswagenu. T5 i T6 totiž sdílely technický základ, byť se německá automobilka hlavně u posledních verzí T6.1 snažila Transporter úrovní komfortu nebo asistenčních systémů výrazně přiblížit osobním autům. Že novinka vychází z Fordu, asi nepoznáte hned, proporce karoserie ale základ u modrého oválu prozradí.
Přesto je řada karosářských panelů jiná. Hlavně v přední části se designéři v čele s Albertem Kirzingerem činili a T7 připomíná více Multivan než Transit. Kirzinger zvláště vypichuje provedení diodových předních světel, v základu jsou klasické "ledky", ale za příplatek budou k dispozici maticová diodová světla. Šéfdesignér také zmiňuje linku "Bulli", která se táhne kolem auta ve výšce vnějších klik.
Na délku má novinka 5050 mm a mezi nápravami 3100 mm, v prvním případě je to mezigeneračně o 146 a ve druhém o 97 mm více. To je přitom řeč jen o krátké variantě, existovat bude i prodloužená karoserie, kde k oběma hodnotám přičtěte 400 mm. Šířkou pak T7 překonává dva metry, výškou je jen těsně pod nimi. V nabídce ale bude i model se zvýšenou střechou.
Jak už bylo řečeno, Multivan se v této generaci od Transporteru odpojil a vytvořil samostatný model na platformě MQB. K dispozici tak bude nová T7 vedle plně užitkového modelu také jako osobní, ale méně luxusní, až devítimístná varianta Caravelle. Transporter samotný pak bude již tradičně dostupný v mnoha verzích od klasické skříňové dodávky přes polokombi v několika uspořádáních interiéru, devítimístné kombi až po valník s dvojitou kabinou. Ten je pro VW exkluzivní, Ford ho nenabízí. Volkswagen také hodně sází na vestavby a přestavby, které jsou mezi zákazníky oblíbené.
Základní Transporter nabídne nákladový prostor o objemu až 5,8 m3 s normálním a až 9 m3 s prodlouženým rozvorem a zvýšenou střechou. Tato verze uveze maximálně tři europalety. O 148 mm se rozšířil prostor mezi podběhy v nákladovém prostoru, delší je i celková ložná plocha. Maximální nosnost vyrostla na 1,33 tuny, za T7 pak bude možné zapřáhnout přívěs o hmotnosti až 2,8 tuny. A nosnost střechy stoupla na 170 kilo.
O oblíbený turbodiesel ani T7 nepřijde, dvoulitrové TDI bude v nabídce s 81, 110 nebo 125 kW. U dvou nejsilnějších verzí je možné volit pohon všech kol, osmistupňový automat je standardem u 125 kW a příplatkem u 110 kW.
Plug-in hybrid se skládá z přeplňovaného benzinového čtyřválce o objemu 2,5 litru, elektromotoru a 11,8kWh akumulátoru. Celkově má 171 kW a soudě dle dat Fordu, na jedno nabití ujede kolem 54 km na elektřinu. Plně elektrická verze má 64kWh baterku a výkon 100, 160 nebo 210 kW. Síla je, na rozdíl od ostatních verzí, přenášená na zadní kola. Zatím, VW slibuje i elektrickou čtyřkolku, dále také počítá s příchodem menší baterie. Ta aktuální by měla u nejslabší verze poskytnout dojezd kolem 330 km, opět soudě dle dat od Fordu.
Také uvnitř se VW snažil a většinu důležitých prvků vyměnil. Jde o volant či oba displeje. S Fordem jsou shodné některé ovladače, Kirzinger si pochvaluje třeba otočný ovladač hlasitosti, nastavení teploty klimatizace má ale jen dotykové ovládání. T7 má standardně 12palcové digitální budíky a 13palcovou obrazovku multimediálního systému v jedné kapličce, opět jde o jiné řešení než u Fordu. Zatímco manuální převodovka má páku na vyvýšeném středovém tunelu, automat se přesunul pod volant. Uvolnil tak místo odkládacím plochám.
Volkswagen T7 se bude stejně jako Ford Transit Custom vyrábět v Turecku. Předprodej na českém trhu začne letos na podzim, první auta přijedou ale až příští rok na jaře. Šéf divize užitkových vozů Carsten Intra se pak pochlubil, že celosvětově má auto už přes deset tisíc předobjednávek.
Mohlo by se vám líbit: