Fatální nespolehlivost druhé generace modelu Laguna prodávané na začátku tisíciletí vedla k tomu, že se Renault mezi manažerskými auty v posledních letech neprosazoval. Situaci nezlepšil ani velký sedan Latitude vyráběný v Koreji a v Rusku. Nový manažerský renault tak nese nové jméno. Zřejmě proto, že zvlášť na evropském trhu bude potřebovat opravdu hodně štěstí, dostal název Talisman.
Na rozdíl od Laguny, která stejně jako třeba Škoda Superb sázela na praktičnost a nabízela pětidveřovou karoserii liftback, vyjede Talisman jako čtyřdveřový sedan. „Nejúspěšnější vozy v segmentu v Evropě jsou čtyřdveřová auta,“ vysvětlil záměr Renaultu ředitel českého zastoupení Zdeněk Grunt. Praktičtěji založené zájemce o manažerské auto uspokojí kombík Talisman Grandtour, který do Česka dorazí začátkem příštího roku.
Talisman jsme proklepli s laserovým měřidlem v ruce a zjistili, že v kategorii sedanů střední třídy nabízí ve všech třech směrech, tedy na výšku, šířku i délku lehce podprůměrné místo pro cestující, ale vynikající zavazadlový prostor. Objem 608 l překonává pouze liftback Škoda Superb. Maximální délka kufru ve výšce podlahy je rekordní. Parametry Renaultu Talisman s ostatními sedany a liftbacky střední třídy můžete porovnávat zde.
Renault Talisman pohání benzinová šestnáctistovka s turbem spojená výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou, nebo naftové motory 1.5 dCi a 1.6 dCi, u nichž je možnost volby mezi manuálním a automatickým řazením. Talisman 1.5 dCi bude jedním z nejúspornějších aut třídy. Podle výrobce si řekne jen o 3,7 l nafty na každých 100 km. Také ostatní motory patří mezi nadprůměrně úsporné, většina z nich ale neuchvátí dynamikou. Porovnávat je se soupeři můžete zde.
Česká pobočka Renaultu představila Talisman českým prodejcům a novinářům v pražském Fóru Karlín už 22. října, tedy dříve, než byl uveden na domácí francouzský trh. Kvůli tomu ale zatím neznáme ceny. Napsané pravidlo zní, že je musí „vykopnout“ Francie.
Standardní výbava Life není příliš bohatá. Sice obsahuje automatickou dvouzónovou klimatizaci, ale auto jezdí na ocelových kolech a má obyčejné rádio nikoli multimediální systém s barevným dotekovým displejem, který na palubní desce najdeme až od druhé verze Zen.
Vyšší stupně výbav zahrnují i LED světlomety, navigaci s téměř devítipalcovým displejem, masážní přední sedadla, nastavení tuhosti tlumičů, spoustu bezpečnostních asistentů nebo třeba všechna čtyři řiditelná kola 4Control, díky nimž Talismanu stačí na otočení stejně místa jako malému Cliu. Systém pohonu všech kol Talisman nenabídne.
Sedany střední třídy si v Česku téměř výhradně pořizují firmy, u nichž ale dominují Škoda Superb, VW Passat a německá prémiová trojka Audi, BMW a Mercedes. „Počítáme, že Talisman si pořídí spíše individuální zákazníci jako jsou doktoři nebo právníci,“ věří ředitel českého zastoupení Zdeněk Grunt.