Nový Passat otevírá kufr i bezrukému

Radek Pecák Radek Pecák
30. 9. 2010 8:01
Napjatě očekávaný etalon střední třídy automobilů sice designově neoslňuje, přináší ale spoustu technických zajímavostí
Foto: Radek Pecák

Volkswagen Passat, vůz, jehož se dosud v šesti předcházejících generacích prodalo 15 milionů kousků, se premiérově představil a na koncernovém večeru Volkswagen v předvečer otevření pařížského autosalonu v hale bývalého nádraží.

Přestože ani tam nebyly odtajněny veškeré technické detaily, je jasné, že vůz vychází ze stejné podvozkové platformy jako jeho předchůdce. Kvůli tomu se v podstatě nezměnil prostor pro cestující.

Je ale samozřejmé, že do výbavy vozu se dostanou další technické a elektronické záležitosti, které dosud mohli cestující nalézt pouze ve větších a dražších vozech jako je VW Phaeton či VWW Touareg.

Například jde o samočinné zhasínání rozsvícení dálkových světel, pokud kamera na čelním skle rozpozná, že se v noci blíží v protisměru jiné vozidlo. Samozřejmostí bude v průměru o desítky procent snížená spotřeba pohonných hmot a s tím související produkce skleníkového CO2.

Zajímavou vychytávkou je schopnost vozu odemknout a otevřít víko zavazadlového prostoru, pokud se přiblíží majitel vozu se systémem bezklíčového odemykání a startování vozu a vystrčí nohu pod zadní nárazník. Je tedy možné zavazadla, která si člověk nese v obou rukou, ihned vložit do kufru, aniž by je řidič musel pokládat na zem a hledat po kapsách klíč s dálkovým ovládáním.

Přestože je podvozková platforma (a třeba také i palubní deska) stejná jako u passatu předcházející generace, na pohled vůz vypadá moderně. Design přídě byl totiž sladěn s tím, co už je několik let k vidění na golfu a polu. Dokonce by se mohlo stát, že si ho na ulici méně pozorní pozorovatelé spletou s vlakovou lodí VW, kterou je model Phaeton.

V Česku se Volkswagen Passat ve verzi sedan začne prodávat na konci listopadu, kombi (Variant) dorazí na trh v prosinci.

Základním motorem by se měl stát benzinový 1,4 přeplňovaný turbodmychadlem, k dispozici pak bude i 1,8 TFSi. Z dieselů by měla řada začínat na 1,6 TDi a bude i osvědčený 2,0 TDi.

 

Právě se děje

před 6 minutami

Šéfka Evropské komise představila "zelenou dohodu", slíbila klimatický fond za 100 miliard eur

Evropská komise chce v rámci přechodu ke klimaticky odpovědnému hospodářství v nejbližších měsících přijít s řadou kroků a iniciovat masivní investice do ekologických projektů. Prohlásila to ve středu šéfka unijní exekutivy Ursula von der Leyenová, která představila klimatický plán označovaný jako Evropská zelená dohoda. Mezi první opatření bude patřit návrh normy zavazující unii ke klimatické neutralitě či vytvoření fondu pro podporu regionů závislých na energii z fosilních paliv. Mezi země, které by z něj mohly čerpat, patří Česko. Fond má podle von der Leyenové vyvolat investice v hodnotě 100 miliard eur (2,5 bilionu korun).

Zdroj: ČTK
Další zprávy