Nový Opel Astra už nechce sedět v koutě. V porovnání s Golfem i Scalou zaujme výbavou

Jan Matoušek Martin Přibyl Jan Matoušek, Martin Přibyl
19. 1. 2022 6:02
Kdysi nejprodávanější auto v Evropě se chce vrátit v plné síle. Z opomíjeného modelu s nevýrazným designem se Opel Astra v nové generaci stal atraktivním hatchbackem s technikou Peugeotu 308. Novinka je důkazem, že "cenou od" se již v Česku o zákazníka nebojuje, naopak sází především na širokou výbavu bez příplatků.

Konkurent číslo 2: Volkswagen Golf - od 579 900 Kč

Volkswagen Golf je hlavním rivalem Astry už od jejího příchodu v roce 1991, rivalita se pak ale samozřejmě počítá ještě k modelu Kadett, který Astře předcházel. Prodejních úspěchů modelu z Wolfsburgu nikdy Opel úplně nedosáhl a v posledních generacích se nůžky mezi oběma vozy ještě více rozevřely. Nová generace Astry je celkově větší než její odvěký konkurent s logem VW, vidět je to především mezi nápravami a v kufru. Velikost kufru se u Golfu liší podle varianty, standardní model se spalovacím motorem však má 381 až 1237 litrů, tedy o dost méně než Astra s 422 až 1339 litry.

Technické srovnání

Opel Astra Volkswagen Golf
Rozměry (d/š/v) 4374/1860/1441 mm 4284/1789/1491 mm
Rozvor náprav 2675 mm 2619 mm
Kufr 422/1339 l; 352/1268 l (PHEV) 273-381/1129-1237 l (dle verze)
Benzinové motory 1.2 Turbo (81/96 kW) 1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI/TSI mHEV (96/110 kW), 2.0 TSI (140/180/221/235 kW)
Naftové motory 1.5 CDTI (96 kW) 2.0 TDI (85/110/147 kW)
Plug-in hybrid 1.6 Turbo PHEV (133 kW) 1.4 TSI PHEV (150/184 kW)
Pohon na CNG ---------- 1.5 TGI (96 kW)
Cena od 479 990 Kč 579 900 Kč

Naopak v nabídce pohonných jednotek Golf nové Astře trochu ujíždí. Nabízí se totiž nejen s benzinovým a naftovým motorem a jako plug-in hybrid, ale u patnáctistovky TSI s dvouspojkovým automatem též jako mildhybrid a především má pohon na stlačený zemní plyn CNG. Rovněž výkonové rozpětí spalovacích agregátů je u Volkswagenu větší. Ten se totiž nabízí i ve sportovních verzí GTI, R a GTD, zároveň má u některých motorizací i příplatkový pohon všech kol, který Astra nenabízí.

Nicméně základní cena Golfu je posazená o sto tisíc korun výše než v případě Astry, což je nejen v segmentu kompaktních hatchbacků velký rozdíl. Jak se odráží ve výbavě základních verzí, porovnává následující tabulka.

Srovnání výbavy

Opel Astra 1.2 Turbo / 81 kW Edition Volkswagen Golf 1.0 TSI / 81 kW Life
Cena od 479 990 Kč 579 900 Kč
Počet airbagů 6 6
Nouzové brzdění S - detekce chodců S - detekce chodců i cyklistů
Asistent pro jízdu v pruhu S S
Tempomat S S - adaptivní
Klimatizace S - jednozónová automatická S - třízónová automatická
Dotykový displej S - 10 palců S - 10 palců
Rádio S S
Bluetooth S S
Virtuální budíky S - 10 palců S - 10,25 palce
Volant kožený + multifunkční kožený + multifunkční + vyhřívaný
Vyhřívání sedadel +12 500 Kč (vpředu) S - vpředu
Elektrická okna S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Automatické stěrače S S
Zrcátka vyhřívaná + elektricky nastavitelná vyhřívaná + elektricky nastavitelná
Přední světla LED S S
Kola litá - 16 palců litá - 16 palců

Výbava Golfu je s cenou o 100 tisíc korun vyšší a stejně výkonným přeplňovaným tříválcovým benzinovým motorem o něco lepší než u Opelu. Opět platí, že oba modely nepostrádají nic důležitého z komfortní nebo bezpečnostní výbavy, Volkswagen však nabízí standardně nouzové brzdění nejen s detekcí chodců, ale i cyklistů, a také adaptivní tempomat. Za ten se u Astry Edition připlácí dvanáct tisíc korun. Golf má rovněž automatickou klimatizaci se třemi zónami nebo vyhřívání předních sedadel a volantu taktéž bez příplatku.

 

Právě se děje

Další zprávy