Konkurent číslo 2: Volkswagen Golf - od 579 900 Kč
Volkswagen Golf je hlavním rivalem Astry už od jejího příchodu v roce 1991, rivalita se pak ale samozřejmě počítá ještě k modelu Kadett, který Astře předcházel. Prodejních úspěchů modelu z Wolfsburgu nikdy Opel úplně nedosáhl a v posledních generacích se nůžky mezi oběma vozy ještě více rozevřely. Nová generace Astry je celkově větší než její odvěký konkurent s logem VW, vidět je to především mezi nápravami a v kufru. Velikost kufru se u Golfu liší podle varianty, standardní model se spalovacím motorem však má 381 až 1237 litrů, tedy o dost méně než Astra s 422 až 1339 litry.
Technické srovnání
|
Opel Astra |
Volkswagen Golf |
Rozměry (d/š/v) |
4374/1860/1441 mm |
4284/1789/1491 mm |
Rozvor náprav |
2675 mm |
2619 mm |
Kufr |
422/1339 l; 352/1268 l (PHEV) |
273-381/1129-1237 l (dle verze) |
Benzinové motory |
1.2 Turbo (81/96 kW) |
1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI/TSI mHEV (96/110 kW), 2.0 TSI (140/180/221/235 kW) |
Naftové motory |
1.5 CDTI (96 kW) |
2.0 TDI (85/110/147 kW) |
Plug-in hybrid |
1.6 Turbo PHEV (133 kW) |
1.4 TSI PHEV (150/184 kW) |
Pohon na CNG |
---------- |
1.5 TGI (96 kW) |
Cena od |
479 990 Kč |
579 900 Kč |
Naopak v nabídce pohonných jednotek Golf nové Astře trochu ujíždí. Nabízí se totiž nejen s benzinovým a naftovým motorem a jako plug-in hybrid, ale u patnáctistovky TSI s dvouspojkovým automatem též jako mildhybrid a především má pohon na stlačený zemní plyn CNG. Rovněž výkonové rozpětí spalovacích agregátů je u Volkswagenu větší. Ten se totiž nabízí i ve sportovních verzí GTI, R a GTD, zároveň má u některých motorizací i příplatkový pohon všech kol, který Astra nenabízí.
Nicméně základní cena Golfu je posazená o sto tisíc korun výše než v případě Astry, což je nejen v segmentu kompaktních hatchbacků velký rozdíl. Jak se odráží ve výbavě základních verzí, porovnává následující tabulka.
Srovnání výbavy
|
Opel Astra 1.2 Turbo / 81 kW Edition |
Volkswagen Golf 1.0 TSI / 81 kW Life |
Cena od |
479 990 Kč |
579 900 Kč |
Počet airbagů |
6 |
6 |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců |
S - detekce chodců i cyklistů |
Asistent pro jízdu v pruhu |
S |
S |
Tempomat |
S |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - jednozónová automatická |
S - třízónová automatická |
Dotykový displej |
S - 10 palců |
S - 10 palců |
Rádio |
S |
S |
Bluetooth |
S |
S |
Virtuální budíky |
S - 10 palců |
S - 10,25 palce |
Volant |
kožený + multifunkční |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
Vyhřívání sedadel |
+12 500 Kč (vpředu) |
S - vpředu |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Zrcátka |
vyhřívaná + elektricky nastavitelná |
vyhřívaná + elektricky nastavitelná |
Přední světla LED |
S |
S |
Kola |
litá - 16 palců |
litá - 16 palců |
Výbava Golfu je s cenou o 100 tisíc korun vyšší a stejně výkonným přeplňovaným tříválcovým benzinovým motorem o něco lepší než u Opelu. Opět platí, že oba modely nepostrádají nic důležitého z komfortní nebo bezpečnostní výbavy, Volkswagen však nabízí standardně nouzové brzdění nejen s detekcí chodců, ale i cyklistů, a také adaptivní tempomat. Za ten se u Astry Edition připlácí dvanáct tisíc korun. Golf má rovněž automatickou klimatizaci se třemi zónami nebo vyhřívání předních sedadel a volantu taktéž bez příplatku.