Nový Opel Astra už nechce sedět v koutě. V porovnání s Golfem i Scalou zaujme výbavou

Jan Matoušek Martin Přibyl Jan Matoušek, Martin Přibyl
19. 1. 2022 6:02
Kdysi nejprodávanější auto v Evropě se chce vrátit v plné síle. Z opomíjeného modelu s nevýrazným designem se Opel Astra v nové generaci stal atraktivním hatchbackem s technikou Peugeotu 308. Novinka je důkazem, že "cenou od" se již v Česku o zákazníka nebojuje, naopak sází především na širokou výbavu bez příplatků.
Foto: Opel

Francouzská technika s dálničním cejchem

Nový Opel Astra je po malém hatchbacku Corsa a crossoveru Mokka dalším modelem, který Opel vyvinul na technice bývalého koncernu PSA, dnes Stellantis. Astra tak má blízkého příbuzného v podobě Peugeotu 308. S francouzským modelem má identický rozvor a na délku se obě auta liší jen v milimetrech.

Stejné jsou také pohonné jednotky. Astra bude nabízet dvě výkonové verze benzinové "jednadvojky" (81 a 96 kW), přičemž silnější půjde spojit i s osmistupňovým automatem. V nabídce bude i naftová "jednapětka" s 96 kW (manuál i automat) a od začátku také plug-in hybrid s celkovým výkonem 133 kW a elektrickým dojezdem až 60 km.

Později, ve druhé polovině roku, k němu přibude silnější 165kilowattový dobíjecí hybrid, který bude vyhrazen sportovně laděné verzi GSe. Od roku 2023 se pak má Astra prodávat i jako čistý elektromobil, jeho technika by měla do velké míry odpovídat elektrické Corse.

Opel také tvrdí, že francouzskou techniku výrazně upravil, především s ohledem na častější provoz na dálnicích ve vysokých rychlostech. Nová Astra tak má být "Autobahn Proof", kvůli čemuž má mít výrazně upravený podvozek. Ověříme, až se budeme moci svézt.

 

Právě se děje

Další zprávy