Návrat od sportovních k elegantním liniím. To je jeden z hlavních znaků nové generace Mercedesu-Benz třídy C, který se právě představuje veřejnosti.
Zájemci o něj se také mohou těšit na levnější provozní náklady, díky nižší spotřebě. Na té se bude podílet nižší hmotnost nového vozu (v porovnání s předchůdcem je vůz lehčí přibližně o sto kilogramů), snížený aerodanymický odpor vzduchu na Cx 0,24 a také motory.
Nejúspornější verze bude ta s naftovým čtyřválcem, který má výkon až 170 koňských sil a jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 440 Nm.
S automatickou sedmistupňovou převodovkou zrychluje z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,8 sekundy. Maximální rychlost je 234 kilomerů v hodině. Spotřeba přitom nepřesáhne v kombinovaném cyklu hranici pěti litrů.
Také se vzduchovým podvozkem
Benzinové čtyřválce budou mít zatím výkon 156 a 184 koní. Později přibude i šestiválec s výkonem 333 koní. Zájemcům nabídne Mercedes-Benz i hybridní verze.
I do Mercedesu třídy C si bude možné nechat namontovat vzduchové odpružení Airmatic, což žádný z konkurentů v této třídě nenabízí.
Mezi novinky patří také head-up displej a ovládání palubního systému pomocí touchpadu. Centrální displej nad palubní deskou má standardně úhlopříčku 7 palců a s výbavou Comand Online dokonce 8,4 palce.
Klimatizace bude schopná (díky spolupráci s navigací) rozpoznat, že se vůz nachází v tunelu a v souladu s tím upraví i nasávání a čištění vzduchu proudícího do interiéru.
Oproti minulé generaci je nový sedan třídy C o devět a půl centimetru delší (nyní 469 centimetrů) a o čtyři centimetry širší. Rozvor se prodloužil o osm centimetrů na 284 centimetrů. Větší je také zavazadlový prostor. Nyní pojme 480 litrů.
Opět se budou nabízet dvě verze přídě vozu - sportovní s centrální hvězdou nebo pro linii Exclusive klasická maska s hvězdou na kapotě.
Třída C je nejprodávanějí modelovou řadou značky Mercedes-Benz. Jen minulé generace se od roku 2007 prodalo 2,4 milionu kusů.