Hyundai i30 zaujme skvělým podvozkem. Dojem ale kazí vibrující tříválcový motor

Ondřej Běhal
22. 2. 2017 9:20
Aktuálně.cz testovalo třetí generaci jednoho z nejoblíbenějších nových aut na českém trhu. Nový Hyundai i30 potěší jízdními vlastnostmi, poměrem ceny a výbavy nebo perfektně rozvrženou přístrojovou deskou. Slabiny představuje nekultivovaný projev nového tříválcového motoru a jeho lenost v nízkých otáčkách.
Nový Hyundai i30 potěší jízdními vlastnostmi.
Nový Hyundai i30 potěší jízdními vlastnostmi. | Foto: Ondřej Běhal

Hyundai i30 vyráběný v Nošovicích patří mezi nejoblíbenější nová auta na českém trhu (žebříček nejlépe prodávaných modelů najdete zde). Vyzkoušeli jsme jeho třetí generaci, která se začala prodávat minulý měsíc.

Zatím je v nabídce novinky pouze pětidveřová zkrácená varianta tohoto rodinného modelu. Kombík se doprodává ještě v generaci druhé a v novém provedení dorazí v průběhu roku.

Hyundai v televizní reklamě tvrdí, že jde o liftback, tedy auto s protaženou zádí. Zřejmě proto, aby mohl novou i30 porovnávat se Škodou Octavia (na takové porovnání se podívejte zde). Ta ale na délku měří o 33 centimetrů více než nová i30 - právě proto, že hyundai disponuje zádí zkrácenou a useknutou. Nová i30 je tedy typickým hatchbackem nižší střední třídy, jemuž jsou rozměry blízko modely jako Ford Focus nebo Renault Mégane.

Karoserie hatchback se s liftbacky nemůže měřit například velikostí kufru, v níž logicky ztrácí, ale na druhou stranu třeba při jízdě v zatáčkách je kratší karoserie výhodou. Hyundai i30 působí v obloucích příjemně kompaktně a řiditelně, díky vyspělé víceprvkové nápravě se drží asfaltu jako přibitý i ve zvlněných a rozbitých místech.

Jeho podvozek dokáže kromě zábavy a jistoty nabídnout i velmi slušnou míru komfortu. Celkový dojem z jízdy s ním se čím dál více blíží Volkswagenu Golf, který je mezi hatchbacky nižší střední třídy považován za měřítko kvality. Pomohlo k tomu i plynulejší řízení proti minulé generaci, u něhož navíc není potřeba tolik otáčet volantem, když se třeba potřebujete otočit o 180 stupňů.

Škoda, že velmi příjemné zážitky z jízdy kazil u testovaného auta nový tříválcový benzinový motor 1.0 T-GDI. Jeho hrubý zvuk a vibrace jej srážejí nejen při porovnání se šestnáctistovkou u minulé generace, ale také při srovnání s konstrukčně podobnými motory u konkurence.

Motor má sice papírově vysoký výkon až 88 kW, ale v nižších otáčkách působí líně. Spotřeba se proti šestnáctistovce u starší generace snížila, ale nedařilo se nám ani přiblížit k výrobcem udávané pětilitrové hranici. Nejčastěji jsme jezdili za sedm litrů bez velkého řádění.

Přístrojová deska verze Symbol Plus za 439 990 korun.
Přístrojová deska verze Symbol Plus za 439 990 korun. | Foto: Ondřej Běhal

Naopak pochvalu si Hyundai u nové i30 zaslouží za rozmístění ovládacích prvků v okolí řidiče. Nepodlehl pochybnému trendu cpát všechny ovladače na velké displeje, kde pak chudák řidič dlouho hledá, jak si nastavit klimatizaci, ztlumit jas přístrojů nebo nastavit stabilizační systém. Hyundai i30 sice také může disponovat efektním osmipalcovým "tabletem" nabízejícím zejména obsluhu multimédií, ale výše zmíněné funkce má řidič okamžitě po ruce na vhodně umístěných tlačítkách.

Nový Hyundai i30 se zatím nabízí pouze v bohaté zaváděcí výbavě Symbol od 399 990 korun s benzinovým motorem 1.0 T-GDI, nebo naftovým 1.6 CRDi/81 kW. Podrobnou recenzi vozu si můžete přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy