Nový Ford Kuga přijel do ČR. Záď otevřete kopnutím

Radek Pecák Radek Pecák
19. 12. 2012 6:57
Do délky auto nyní narostlo o osm centimetrů
Foto: Ford

Minulá generace Fordu Kuga patřila mezi nejpřitažlivější automobily kategorie SUV, které byly na trhu. Nyní se dostává na trh druhá generace tohoto vozu, která si klade za cíl navázat či ještě překonat úspěchy té předchozí.

První cena tohoto vozu na českém trhu je stanovena na 559 550 korun.

Jak už je v dnešním automobilovém světě zvykem, v prvních řádcích tiskové informace o novém voze se objevuje informace o zásadním snížení spotřeby. Zážehové jednotky jsou tedy papírově úspornější o 25 procent, vznětové o 10 procent.

Zákazník, který si půjde do autosalonu Ford pro novou kugu nyní získá větší automobil. Konkrétně do délky nyní auto narostlo o osm centimetrů, výška je však o dva centimetry nižší a šířka zůstala stejná. Díky prodloužení auta má nový Ford Kuga větší zavazadlový prostor. Konkrétně konstruktéři přidali 45 litrů a celková hodnota je 456 litrů.

Nová Kuga je bezpečné auto. V testech EuroNCAP získala maximálních pět hvězdiček a přidává další bezpečnostní asistenty. Například systém Ford Curve Control funguje jako bezpečnostní pojistka pro případ příliš rychlého nájezdu do zatáčky. Systém zabrání silné nedotáčivosti agresivním brzděním a také snížením točivého momentu motoru, pokud řidič sám neuvolní pedál plynu. „Curve Control může pomoci řidičům, kteří se ocitnou v situaci, kdy zjistí, že jedou vzhledem k podmínkám nepřiměřeně rychle," řekl Michael Nentwig, asistent šéfkonstruktéra programu vozů segmentu C ve Ford of Europe. „Názorným příkladem je obloukový sjezd z dálnice. Pokud řidič nesníží dostatečně rychlost, tento systém zasáhne a zpomalí vůz tempem asi 16 km/h za sekundu."

Bezpečnější i rychlejší v zatáčkách

Naopak rychlejší bezpečný průjezd zatáčkou umožní systém stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC), který byl poprvé představen v novém Fordu Focus. Funguje tak, že jemným přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce přesměruje hnací sílu na kolo vnější, které je zatížené a má tedy lepší záběr.

Pro ty, kteří budou jezdit nejčastěji ve městě, je k dispozici i pohon 4x2
Pro ty, kteří budou jezdit nejčastěji ve městě, je k dispozici i pohon 4x2 | Foto: Ford

Základní motorizací pro nový Ford Kuga bude zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 110 kW. Vůz s pohonem pouze předních kol má kombinovanou spotřebu 6,6 l/100 km a emise CO2 154 g/km. Stejný motor se dodává ještě ve výkonové variantě 134 kW.  S ním už ale auto současně dostává pohon 4x4.

Pravděpodobně nejprodávanější motorizací bude motor 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 103 kW, který  bude možné kombinovat s pohonem jedné i obou náprav. Jeho hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 začínají na 5,3 l/100 km a 139 g/km. Pro verzi s nejvyšším výkonem 120 kW výrobce uvádí 5,9 l/100 km a 154 g/km.

Ve výbavě automobilu může být řada komfortních systémů. Například bezdotykové ovládání pátých dveří, které se samočinně otevřou, jakmile osoba s klíčkem v kapse vykopne nohu pod zadní nárazník, automatické přepínání dálkových světel, kameru, která "čte" dopravní značky, či poloautomatický parkovací systém.

I startovací tlačítko v ceně

V sériové výbavě již od základní verze budou mlhové světlomety, elektricky ovládaná okna a zrcátka, poloautomatická klimatizace, palubní počítač,  rádio s CD přehrávačem, bezklíčkové startování, kožený volant, sedm airbagů, tempomat a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Ve druhém a současně nejvyšším stupni výbavy pak za příplatek 110 tisíc korun zákazník nalezne kola z lehkých slitin, dvouzónovou automatickou klimatizaci, barevný informační displej, sedadla částečně čalouněná kůží a řadu designových odlišností.

Kuga je prvním z nové řady SUV, které Ford začne prodávat na evropském trhu. Následovat bude malé SUV nazvané EcoSport a větší, luxusnější crossover Edge, se kterým Ford již slaví velké úspěchy v Severní Americe i na dalších trzích.

V následujících šesti letech společnost plánuje prodat na starém kontinentu více než jeden milion automobilů typu SUV. Již v roce 2016 by se vozy této kategorie měly podílet na celkových prodejích Fordu v Evropě přibližně deseti procenty.

 

Právě se děje

Další zprávy