Majiteli modernizovaného Fordu Focus, který se začne prodávat ve druhé polovině letošního roku a v jehož výbavě bude multimediální systém Sync 2, bude stačit v případě hladu vyslovit anglickou větu I´m hungry (mám hlad). Navigační systém ho vzápětí navede k nejbližším restauracím v okolí.
Právě kvůli nové generaci systému SYNC vystavil Ford modernizovaný vůz dříve než na ženevském autosalonu, a to na výstavě Mobile World Congress v Barceloně.
Vůz se proměnil i z hlediska designu a techniky. Příď se nyní sjednotila se vzhledem modelu Fiesta, a i model Focus tak bude poněkud připomínat vozy Aston Martin.
V interiéru bude nyní tišeji. Napomohou tomu zesílená skla bočních oken a také hustěji tkané koberečky.
Mezi pohonnými jednotkami se objeví několik novinek, které přinesou snížení spotřeby paliva. Například vznětový motor 1.5 Duratorq TDCi (88 kW) s převodovkou PowerShift, který se začne prodávat příští rok, bude o 19 procent úspornější než odpovídající verze současného Focusu.
Rovněž se v příštím roce nabídka motorizací rozšíří ještě o kombinaci oceňovaného zážehového agregátu 1.0 EcoBoost s automatickou převodovkou. Tato verze bude oproti dnešnímu ekvivalentu o 17 procent úspornější.
Rodičovský zámek nedovolí překročit rychlost
Ford si opět zakládá na tom, že modernizovaný vůz bude bezpečnější než exempláře, které z výrobních linek sjížděly dosud. Například se zvýšil počet senzorů, a řidič tak bude dostávat při couvání upozornění na vozidla přijíždějící z boku. Systém využívá radar s dosahem 40 metrů a při zachycení přibližujícího se vozidla vydá tři zřetelné varovné signály.
Podobně jako fiesta bude i focus nyní také poprvé vybaven technologií Ford MyKey. Ta umožňuje majiteli nastavit omezení maximální rychlosti vozu a limitovat hlasitost audiosystému, nebo jej zcela zablokovat, pokud řidič či jeho spolujezdec nemají zapnuté bezpečnostní pásy.
Systém zároveň může znemožnit deaktivaci stabilizačního systému ESC a systému Active City Stop, jenž pomáhá předcházet nehodám v nízkých rychlostech. MyKey nalezne využití zejména tehdy, když rodiče půjčují automobil dětem.
Focus rovněž může mít vylepšené adaptivní světlomety, které upravují světelný kužel bixenonových světel podle podmínek v okolí, a sleduje i ostatní objekty na silnici. Vybírá z celkem sedmi různých nastavení. Například ve vysokých rychlostech se světelný kužel zvýší a tím se prodlouží dosah světel.
Focus by měl nyní také lépe jezdit. Na podvozek se dostaly lepší tlumiče, přepracováno bylo i řízení.
Největší část tiskové zprávy o inovovaném modelu Focus přesto zatím Ford věnuje systému Sync II. Je ho možné ovládat jak prostřednictvím osmipalcového dotykového displeje, tak i hlasem. Například při zadávání takzvaného bodu zájmu není vůbec nutné zaobírat se adresou, stačí vyslovit například Eiffelova věž.
Hlasem bude možné ovládat i klimatizaci. Řidič prostě řekne, jakou teplotu si v interiéru přeje nastavit.