Nový Chevrolet Aveo si značka nadělila ke 100. výročí

Radek Pecák Radek Pecák
11. 6. 2011 4:38
Na trhu bude už za pár dní současně ve verzích hatchback i sedan
Foto: Radek Pecák

Je nabíledni, že v roce svého 100. výročí si automobilka tak zvučného jména jako je Chevrolet nedovolí představit nový automobil, jehož úspěchem by si nebyla už předem jista.

S tímto předpokladem jsme odlétali na novinářské jízdní testy do švýcarského Curychu.

A skutečné dojmy? Ne, že by nové aveo mělo na to, aby se stalo lídrem v evropských prodejních statistikách, ale určitě lze konstatovat, že inženýři Chevroletu po modelu Cruze a Orlando postavili další velmi solidní vůz.

Platí to jak o verzi hatchback s pěti dveřmi, a ještě více o sedanu. Obě verze totiž Chevrolet uvádí na trh současně a v Česku již za několik dní.

Má nový a výborný podvozek

Aveo jezdí na zcela nově vyvinutém podvozku, a nutno říci, že během testovacích jízd po švýcarském venkově se projevil velice dobře. Auto výborně reaguje na pokyny volantu, systém elektronické stabilizace, který je už i v nejlevnější verzi, citelně zasahuje opravdu až velmi prudkých změnách směru, v běžných zatáčkách projetých i poměrně svižným tempem se neprojevuje.

Na hladkém švýcarském asfaltu jsme nenašli ani jediný výtluk, takže těžko můžeme prognózovat, jak se bude auto chovat v českých podmínkách, ale na železničních přejezdech bylo vše v pořádku. 

Velmi příjemně překvapilo (u testovaných vozů s motorem 1,2 ve verzích hatchback a sedan) řazení s hladce se pohybující řadící pákou. Také k brzdám nelze mít žádné výhrady, přestože vzadu jsou pouze bubnové.

Aveo nabízí velmi dobrý prostor, a to jak pro cestující vpředu, tak i vzadu. Dva dospělí s výškou přes sto osmdesát centimetrů mohou na zadních sedadlech hatchbacku bez problémů vydržet i delší jízdu. V sedanu je už na hlavy zadních cestujících kvůli svažující se střeše místa méně. A to ještě tvůrci vozu vymysleli zajímavou fintu. Velmi vysoké zadní sklo (při pohledu z boku zasahuje až do poloviny zadních dveří) není ve své horní začerněné části uschováno pod čalouněním, takže na hlavu zůstalo sedícímu člověku o nějaké dva až tři centimetry více místa. Vypadá to ale poněkud zvláštně.

Seznam základní výbavy:

  • 6x airbag
  • ESP
  • Tempomat
  • Rádio s CD
  • Volant nastavitelný ve dvou osách

Motor by chtěl větší odhlučnění

Aerodynamický hluk je velmi dobře potlačen, bohužel nikoli ten od motoru. Zvláště u modelů s automatickou šestistupňovou převodovkou. Tu jsme také zkoušeli hned ve dvou autech. Jedním s motorem 1,4 a druhým 1,6. Nahoru řadí v automatickém režimu až v pásmu nad šest tisíc otáček za minutu, a to už je motor opravdu nepříjemně hlasitý. Pokud by člověk chtěl řadit manuálně, může využít dosti nezvyklý kolébkový přepínač na straně páky ovladače převodovky. A to pouze v okamžiku, že je páka nastavena pro manuální režim řazení.

Vnější design vozu působí velmi dravě, má evokovat sportovních ducha značky. Například kruhové světlomety (vpředu i vzadu) zase jsou inspirací z motocyklového světa. To ostatně i přístrojový ukazatel. Má běžný analogový otáčkoměr a digitální ukazatel rychlosti. Bohužel je to celé zpracováno dosti pouťově. Právě v kvalitě plastů je ukryt jeden z největších nedostatků nového avea. Jsou na nich vidět otisky prstů, a určitě budou i náchylné k odření.

O motorech už částečně byla řeč. Zatím jsou k dispozici dvě výkonové verze benzinového motoru 1,2 l, následuje (s automatickou převodovkou v testu poměrně nevýrazná) opět benzinová čtrnáctistovka a vrcholnou motorizací je benzinový motor 1,6. Ten má 115 koní a 155 NM. Maximální rychlost vozu, který má pod kapotou tento agregát, bude 189 km/hod. Nejúspornějším motorem s kombinovanou spotřebou 5,5 litru je silnější verze dvanáctistovky.

Turbodiesel 1,3, který je například v Opelu Astra, bude k dispozici později.

Základní cena hatchbacku je stanovena při příchodu na český trh na 214 900 Kč, sedan, který disponuje zavazadlovým prostorem 502 litrům, bude začínat na 244 900 Kč. 

 

Právě se děje

Další zprávy