Novodobý VW Brouk se loučí, nahradí ho tajemné cosi

Radek Pecák Radek Pecák
7. 2. 2011 15:00
Za tři roky bude legendární vůz slavit 75. výročí od začátku výroby
Foto: Aktuálně.cz

Druhá generace VW Beetle zdaleka nevydržela ve výrobě tak dlouho, jak původní "brouk" geniálního konstruktéra Ferdinanda Porscheho, přesto se vyráběla třináct let. To je při běžné - zhruba sedmileté - životnosti jednotlivých modelů také poměrně dlouhá doba.

Letos se ovšem éra "new beetle" brouka definitivně uzavře, auto má být nahrazeno něčím zcela novým. Ale čím a kdy?

VW zatím neprozradil, kdy a kde se tak stane. Spekuluje se o některé z akcí na území USA, možným místem premiéry je ale také ženevský autosalon za měsíc.

Takto vypadal brouk druhé generace
Takto vypadal brouk druhé generace | Foto: Aktuálně.cz

Podoba je také zatím zahalena tajemstvím. Ani propagační video, které ukazuje rekordmana v pohybu hmyzí říší, automobilovým odborníkům moc nenapoví. A tak je k dispozici vlastně jen silueta střechy, která se mihne v závěru klipu. Z toho lze usoudit, že střecha už nebude tak kulatě vyklenutá jako dosud, ale její část bude srovnaná rovnoběžně se zemí.

Podvozek dodá současný golf

O něco více se již tuší o technice, která se bude skrývat uvnitř vozu. Zatímco současný VW New Beetle jezdil na podvozku Golfu 4. generace, budoucí brouk, který je označován jako brouk pro 21. století, bude podvozkově vycházet ze současného golfu 6. generace.

Auto by měly v Evropě pohánět výlučně čtyřválcové motory s turbodmychadly - tedy TDI a TSI. Naopak pro USA budou k dispozici i atmosféricky plněné benzinové motory - konkrétně čtyřválce 2,0 a pětiválec 2,5. Diesel si však Američané také budou moci zvolit.

Podle některých zdrojů má nový brouk vycházet z této přes pět let staré studie
Podle některých zdrojů má nový brouk vycházet z této přes pět let staré studie | Foto: Aktuálně.cz

Pětasedmdesátiny se blíží

Díky uvedení nové generace lze předpokládat, že se model Brouk za čtyři roky dožije oslav svých pětasedmdesátých a také dalších narozenin. První totiž byly vyrobeny v roce 1939, když jeho výrobu schválil v roce 1933 Adolf Hitler.

Do roku 2003, kdy z bran výrobního závodu v Mexiku vyjel poslední brouk původní generace, si jich po celém světě koupilo přes 21 a půl milionu zákazníků.

Pokračovatel, který přišel na trh v roce 1998, zdaleka tak úspěšný nebyl. Přesto se Volkswagen, který se během několika příštích let chce stát největším světovým výrobcem automobilů, rozhodl o vývoji již třetího brouka v pořadí. 

 

Právě se děje

Další zprávy