Nové testy EuroNCAP: Sedmkrát pět hvězd, dvakrát jen čtyři

Radek Pecák Radek Pecák
8. 9. 2015 7:07
Nezávislá organizace EuroNCAP tentokrát podrobila nárazovým testům převážně velké automobily.
Náraz do deformovatelné překážky částí přídě v rychlosti 64 kilometrů v hodině nejnovější Volvo přestálo dobře.
Náraz do deformovatelné překážky částí přídě v rychlosti 64 kilometrů v hodině nejnovější Volvo přestálo dobře. | Foto: Radek Pecák

Velká SUV i rodinné automobily tentokrát od svých výrobců dorazily ke komisařům organizace EuroNCAP k nárazovým testům dobře připraveny.

Celkem sedm z devíti testovaných vozů získalo nejvyšší ohodnocení. Magických pět hvězdiček si tedy mohou na karosérie vylepit nová generace Volva XC-90, Fordy Galaxy a S-Max, modernizovaná Toyota Avensis, Volkswagen Touran, Audi Q7 a Renault Kadjar.

O jednu hvězdu méně získaly po hodnocení nárazových testů a dalších bezpečnostních ukazatelů Mitsubishi L-200 společně s Mazdou CX-3.

Určitě není překvapením, že nejlepších výsledků při bodování následků nárazu z hlediska ochrany dospělých cestujících sedících na předních sedadlech obdrželo nové velké SUV Volvo. Připsalo si 97 procent z celkového množství přidělovaných bodů. Druhé nejlepší bylo s 94 procenty Audi Q7, ostatní vozy se už přes hranici 90 procent nedostaly.

Děti při nárazu nejlépe chrání Volkswagen Touran (89 procent možných bodů) a chodce zase Mazda CX-3. Ta v této disciplíně dosáhla na 84 procent bodů, přičemž všechny ostatní vozy získaly hodnocení v rozmezí 81-89 procent.

Při hodnocení elektronických bezpečnostních asistentů opět nemělo konkurenci volvo, neboť si připsalo 100 procent.

Právě na menší počet bezpečnostních asistentů na palubě doplatily zmíněné vozy Mitsubishi L-200 a Mazda CX-3. Za zisk bodů z ostatních disciplín by jim totiž pět hvězdiček také náleželo.

Videa z testů najdete zde:

 

Právě se děje

Další zprávy