reklama
 
 

Jak vás omezí povinný "omezovač" rychlosti? Evropské bezpečnostní asistenty pod lupou

Inteligentní asistent rychlosti Foto: Honda

Inteligentní asistent rychlosti

Systém asistenta, často označovaného jako omezovač, rychlosti je jedním z nejdiskutovanějších povinných systémů, které chce EU do nových aut zavést. Novinka má podle ní řidiči pomoci s dodržováním limitů, jeho činnost bude však vlastně jen taková, že šofér dostane informaci o tom, že dosáhl aktuálního rychlostního limitu.

V nařízení je jasně napsáno, že účinek systému musí jít plynule překonat stlačením plynu. A to tak, aniž by bylo nutné sešlapávat pedál až na podlahu (tedy tzv. kick-down). To je rozdíl oproti známým omezovačům rychlosti, které se dnes běžně do aut montují, ty vyžadují skutečně důrazné prošlápnutí plynu. V platnost by nemělo vejít ani nařízení, že bude plynový pedál při dosažení limitu vibrovat.

Systém navíc půjde vypnout a nebude ani povinně diktovat rychlost tempomatu (původně měl být nevypínatelný a mít vládu nad rychlostí nastavenou v tempomatu). Informace o platných rychlostních omezeních bude získávat pomocí kamery čtoucí dopravní značky nebo elektroniky: z mapového podkladu, v budoucnu i z chytré infrastruktury.

"V některých členských státech EU, včetně České republiky, není zatím infrastruktura zdaleka připravena na to, aby auta sama mohla snímat značky a upravovat podle nich automaticky jízdní rychlost," zdůvodňuje změny europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD), která se na projednávání nového nařízení podílela.

Evropské sdružení automobilových výrobců ACEA v minulosti nasazení inteligentního omezovače rychlosti nedoporučovalo rovněž s ohledem na vysoké množství chyb při čtení značek.

autor: Martin Přibyl | 1. 4. 2019 6:01

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama