Nové Audi Q7 přijde po 9 letech. Bude kratší, užší a lehčí

Radek Pecák Radek Pecák
14. 12. 2014 14:53
Oficiální výstavní premiéra vozu se odehraje v lednu na autosalonu v Detroitu.
Oproti minulé generaci už auto nepůsobí tak mohutným dojmem.
Oproti minulé generaci už auto nepůsobí tak mohutným dojmem. | Foto: Audi

Jestliže něco kritici velkému SUV značky Audi vytýkali, byly to jeho příliš velké vnější rozměry.

V nové generaci Audi Q7 by se to mělo změnit. Vyplývá to z informací tiskového oddělení ingolstadtské automobilky k připravovanému modelu, který bude mít premiéru na autosalonu v Detroitu v lednu příštího roku.

Z nynějších 509 centimetrů se vůz zkrátí na 505, jeho šířka se zmenší o půldruhého centimetru na 197 centimetrů a auto se zbaví celých 325 kilogramů hmotnosti. Hmotnost se tak v případě třílitrových benzinových i dieselových motorů udržela pod hranicí dvou tun.

Zadní část vozu připomíná spíše zvýšený kombík než SUV.
Zadní část vozu připomíná spíše zvýšený kombík než SUV. | Foto: Audi

Dveře vozu, stejně jako kapota, přední blatníky a víko zavazadlového prostoru jsou vylisovány z hliníku. Jen na tom se ušetřilo 24 kilogramů, rám karosérie se odlehčil dokonce o více než 70 kilogramů.

Mezi pohonnými jednotkami se objeví i dieselový hybridní systém kombinovaný s pohonem všech kol quattro. Jde o plug-in hybrid, proto vůz bude schopen čistě na elektřinu ujet 56 kilometrů.

Ze spalovacích motorů bude na výběr motor 3.0 TDI (200 kW/272 k) a také 3.0 TFSI (245 kW/333). Z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlují za 6,1 sekundy (TFSI), resp. 6,3 sekundy (TDI). Vznětová jednotka V6 se v průměru spokojí s pouhými 5,7 litru paliva na 100 kilometrů.

Později se začne nabízet slabší verze motoru 3.0 TDI s výkonem 160 kW (218 k), točivým momentem 500 N.m a ještě nižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2. Průměrná spotřeba motorů v novém Audi Q7 má být o čtvrtinu nižší, než u současného modelu.

Až pro sedm osob

S namontovaným adaptivním vzduchovým odpružením bude nové Audi Q7 schopné táhnout přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny.

Otvory pro výstup klimatizovaného vzduchu jsou zamaskovány.
Otvory pro výstup klimatizovaného vzduchu jsou zamaskovány. | Foto: Audi

Stejně jako v minulé generaci, bude i tentokrát Q7 schopné přepravit sedm cestujících. V takové konfiguraci je velikost zavazadlového prostoru 295 litrů, při přepravě pěti cestujících vzroste objem kufru až na 770 litrů.

Budoucí zákazníky chce Audi nalákat také novými funkcemi multimediálního systému. Například bude možné dát autu hlasový pokyn například: "Chci mluvit s Petrem nebo Kde můžu natankovat, případně, kde se můžu najíst...

Aktualizace navigačních map bude možné si přes LTE síť stahovat přímo do auta bez nutnosti propojování s počítačem.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Aktualizováno před 5 minutami

Salač odstartuje do Velké ceny San Marina z předposlední řady

Filipu Salačovi kvalifikace na Velkou cenu San Marina silničních motocyklů nevyšla, do nedělního závodu Moto3 odstartuje z předposlední deváté řady. Devatenáctiletý český jezdec byl klasifikován na 26. místě, což je jeho nejhorší kvalifikační výsledek od Malajsie v listopadu 2019.

Salač po vydařeném pátku, kdy v trénincích figuroval v nejlepší desítce, nedokázal v dnešním třetím tréninku na rozdíl od většiny soupeřů zrychlit a musel už do první části kvalifikace. V ní obsadil dvanácté místo a do druhé části pro nejrychlejších osmnáct nepostoupil.

Salačův tým zvolil stejnou strategii jako ve třetím tréninku, vyjel na použitých pneumatikách. "Jen abych si to objel a zjistil, jaké jsou podmínky na trati a jak funguje tlak na té teplotě, jaká zrovna je. Pak jsme dali nové pneumatiky, první kolo jsem měl docela dobře rozjeté, ale pak jsem dostal highsider, tím to kolo pro mě skončilo," popsal.

Ve druhém si prožil totéž. "Bylo ještě rychlejší, ale bohužel jsem dostal další highsider a vyjel jsem mimo track limits. To kolo jsem dojel, myslím si, že i čas by stačil na postup do Q2. Když jsem najížděl do posledního kola, měl jsem dobrý pocit, že to vyjde, ale zase tam byla žlutá vlajka," uvedl. "Kvalifikaci jsme tedy opět prokaučovali, ale myslím si, že není nic ztraceného. Jsem tady hodně silný, dovedu jet rychle sám, to je důležité. Už se těším na zítřejší závod, bude to stíhací jízda," dodal Salač.

V italském Misanu se na prvních čtyřech místech nejslabší třídy seřadili domácí jezdci, třetí pole position v sezoně vybojoval Romano Fenati.

Kvalifikace na Velkou cenu San Marina, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Misanu:

Moto3: 1. Fenati (It./Husqvarna) 1:41,756, 2. Foggia (It./Honda) -0,257, 3. Antonelli (It./KTM) -0,264, …26. Salač (ČR/KTM) nepostoupil do druhé části kvalifikace.

Moto2: 1. R. Fernández (Šp./Kalex) 1:36,264, 2. Lowes (Brit./Kalex) -0,351, 3. A. Fernández (Šp./Kalex) -0,524.

MotoGP: 1. Bagnaia (It./Ducati) 1:31,065, 2. Miller (Austr./Ducati) -0,249, 3. Quartararo (Fr./Yamaha) -0,302.

Další zprávy