Nové Audi A5 na vlastní oči při světové premiéře: Charisma zůstalo a rychlost pochopitelně vzrostla

Radek Pecák Radek Pecák
5. 6. 2016 7:53
Dosluhující generace vozu Audi A5 se stala skutečným příkladem moderního, účelného a přitom nadčasového automobilového designu. Největší diskuse, které předcházely premiéře nástupce, se tedy týkaly toho, do jaké míry bude novinka jiná, a zda se lidé v designovém oddělení Audi dokázali oprostit od nějakých výstřelků. Skutečnost je naštěstí taková, že charakter vozů zůstal zachován, což jsme si na vlastní oči ověřili během světové premiéry v Ingolstadtu.
Vystavená auta hned po jejich noční premiéře obklopily davy fotografů.
Vystavená auta hned po jejich noční premiéře obklopily davy fotografů. | Foto: Radek Pecák

Ostřejší hrany na bocích, širší a nižší maska chladiče, a přece jen poněkud prvoplánově působící falešné výdechy horkého vzduchu na pomezí předního blatníku a bočních dveří. To jsou hlavní změny designu, které jsme vypozorovali při obhlídce nové generace kupé Audi A5 během její světové premiéry v areálu firmy v Ingolstadtu. 

Základní linie kupé včetně vlny procházející celým bokem auta je tu opět. Tentokrát je však v oblasti nad zadními koly ještě výraznější, což má podle představitelů značky se čtyřmi kruhy ve znaku odkazovat na pohon všech kol quattro.

Dominantním prvkem na zádi jsou velmi široké skupinové svítilny.
Dominantním prvkem na zádi jsou velmi široké skupinové svítilny. | Foto: Audi

Auto působí o něco mohutněji a agresivněji než vůz, který byl na trhu od roku již od roku 2007 a od té doby stihl posbírat řadu cen. I sám jeho tvůrce, designér Walter de Silva, ho považuje za nejkrásnější vůz, který kdy navrhl. A to je v seznamu jeho děl uvedena například i Alfa Romeo 156.

Oficiální rozměry auta Audi zatím nezveřejnilo. V tiskové zprávě, která byla u příležitosti světové premiéry vydána, se však uvádí, že "interiér těží z větších rozměrů a rozvoru".

Narostl ostatně i zavazadlový prostor. Má teď objem 465 litrů, což je o deset více než dosud. Praktičnost vozu zvyšují i montované zadní sedačky, jejichž opěradla lze dělit v poměru 40:20:40.

Interiér je precizně zpracovaný a působí hodně moderně.
Interiér je precizně zpracovaný a působí hodně moderně. | Foto: Audi

Technická řešení, které tvůrci vozu použili, vycházejí z nové generace modelu Audi A4. Stejně jako tento vůz tedy Audi A4 může být vybaveno odpružením s elektronicky řízenými tlumiči. Rovněž lze do kapličky před řidičem nainstalovat Audi virtual cocpit a na středový panel kruhové otočné tlačítko ovládající systém MMI s dotykovou plochou, na kterou lze psát prstem. Atmosféru ve voze může pasažérům zpříjemnit ambientní osvětlení s výběrem ze 30 (!) různých barev. Samozřejmostí je dlouhý výčet asistenčních systémů. Ty mimo jiné zvládají samočinné parkování, popojíždění v kolonách, upozorňují na hrozící kolizi, a to i při couvání, a čtou dopravní značky.

Novou generaci mohli účastníci akce konfrontovat s vystaveným exemplářem té končící.
Novou generaci mohli účastníci akce konfrontovat s vystaveným exemplářem té končící. | Foto: Radek Pecák

Pod kapotu se dostanou nové generace motorů. V porovnání s předchůdcem by měly mít výkon vyšší až o 17 procent a spotřebu nižší až o 22 procent. Pozitivní vliv na spotřebu má také snížení hmotnosti a zlepšený součinitel aerodynamického odporu, který má špičkovou hodnotu cx 0,25.

Výkonové spektrum agregátů sahá od již velmi slušných 190 koní (140 kW) po 286 koní (210 kW).

Jedná se o čtyřválcové "dvoulitry" nebo šestiválcové turbodiesely se zdvihovým objemem válců 3,0 litru. Manuální převodovky mají šest stupňů, automatické sedm.

Nové kupé Audi S5 hned při premiéře získalo velmi důstojné místo ve firemním muzeu.
Nové kupé Audi S5 hned při premiéře získalo velmi důstojné místo ve firemním muzeu. | Foto: Radek Pecák

Auto se bude dodávat na trh jak s pohonem pouze předních kol, tak i všech kol. Poprvé je možno spojit motory úsporné řady "ultra" s pohonem všech kol.

Souběžně s klasickou A5 v Ingolstadtu ukázali také novou generaci modelu S5. Nový třílitrový zážehový šestiválec disponuje maximálním výkonem 354 koní (260 kW), což je o 21 koní více než dosud. Dokáže zrychlit na stokilometrovou rychlost během 4,7 sekundy (dosud 5,1) a má kombinovanou spotřebu 7,3 litru na sto kilometrů (první generace jezdila za 7,7 litru).

Informace, ceníky a data o modelech, které v současné době značka Audi na tuzemském trhu nabízí, najdete zde

 

Právě se děje

Další zprávy