První fotka vnitřku nové fabie. Škodovka kouzlí s prostorem

Radek Pecák Radek Pecák
26. 8. 2014 11:08
Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1150 litrů.
Vyšší stupně vozu Fabia nyní nabídnou i bezklíčkové startování.
Vyšší stupně vozu Fabia nyní nabídnou i bezklíčkové startování. | Foto: Škoda Auto

Mladá Boleslav – Mladoboleslavská Škoda Auto odtajnila další fotku fabie třetí generace, která má na trh přijít v listopadu. Po vnějšku nyní zveřejnila i první fotografii interiéru a podrobné rozměry.

A ukazuje se, že konstruktéři mladoboleslavské automobilky neztratili schopnost kouzlit s vnitřním prostorem. Přestože je novinka s celkově 3992 milimetry o osm milimetrů kratší než dosavadní druhá generace fabie, délka samotného interiéru se o osm milimetrů zvětšila na 1674 milimetrů.

Interiér je také širší - vpředu o 21 milimetrů (celkem 1401 mm ve výši loktů) a vzadu o dva milimetry (celkem 1386 mm).

O patnáct litrů větší kufr

Kromě toho se zvětšil zavazadlový prostor. Ve fabii třetí generace pojme 330 litrů, což je o 15 litrů více než dosud. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1150 litrů.

Nová generace fabie, letošní hlavní novinka mladoboleslavské automobilky, bude mít premiéru na počátku října na autosalonu v Paříži.
Nová generace fabie, letošní hlavní novinka mladoboleslavské automobilky, bude mít premiéru na počátku října na autosalonu v Paříži. | Foto: Škoda Auto

Díky otvoru širokému 1098 milimetrů, pátým dveřím, které se otevírají do výšky 1915 mm, a nízkému prahu zavazadelníku (659 mm nad zemí), by měli mít uživatelé snazší nakládání těžkých a rozměrných předmětů.

Ložná plocha je široká 960 mm, je tak o dva milimetry širší než u předchozí generace. (Porovnání s vnitřními rozměry konkurenčních modelů naleznete zde.)

V kufru se mohou převážené předměty zavěšovat na háčky či upevňovat pomocí sítí. V případě potřeby lze plato umístit do nižší polohy nebo ho "uklidit" za opěradla zadních sedadel.

Zadní partie v mnohém odkazují na fabii první generace. Nechybí ovšem - pro dnešní škodovky typické - trojúhelníkové prolisy ve víku kufru.
Zadní partie v mnohém odkazují na fabii první generace. Nechybí ovšem - pro dnešní škodovky typické - trojúhelníkové prolisy ve víku kufru. | Foto: Škoda Auto

Design bez překvapení

Design interiéru nebude pro uživatele jiných modelů Škoda velkým překvapením. V tradičním duchu zůstaly výdechy klimatizace či grafika otáčkoměru a rychloměru. Dotykový displej je na poměry této třídy vozů poměrně velký. Fotografie prozrazuje také to, že ve vyšších stupních výbavy bude k dispozici startování pomocí tlačítka a také systém start & stop.

Fotografie naznačuje i chystané možnosti ozvláštnění interiéru. Zájemci si pravděpodobně budou moci vybrat z různých plastových dekorů volantu, barevný může být i velký ozdobný panel na palubní desce. 

Držák na škrabku nechybí

Škoda se opět chlubí množstvím úložných prostorů a chytrých řešení. Těch má být (v závislosti na stupni výbavy) až 17, přičemž devět pokládá Škoda za zcela nové.

Stejně jako rapid či octavia dostane i nová fabia škrabku na led umístěnou ve víčku palivové nádrže.

Do držáku multimediálních zařízení ve středovém panelu lze uložit mobilní telefon, smartphone nebo iPod. Pro reflexní vestu je určena odkládací přihrádka ve výplni dveří řidiče.

Vůz má také více odkládacích míst pro láhve s nápoji. Do obou zadních dveří se vejde po jedné půllitrové lahvi. Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce pojme navíc také litrovou láhev. Nová fabia teď nabízí místo až pro sedm lahví.

Fabia jako vůbec první model značky Škoda využívá technologii MirrorLink, která přenáší aplikace chytrého telefonu na displej palubního zábavně-informačního systému pomocí USB kabelu.

Majitelé by mohli ocenit i funkci SmartGate, která s využitím speciálních aplikací umožňuje zobrazovat konkrétní údaje o vozidle - například spotřebu paliva či průměrnou rychlost - na obrazovce chytrého telefonu. Data jsou přenášena bezdrátově pomocí WiFi technologie.

 

Právě se děje

Další zprávy