reklama
 
 

Nová šance pro hybridní auta: Snížení cen a pohon 4x4

17. 5. 2012 7:50
Během jediného týdne přibyly v nabídce čtyři hybridní vozy

Automobily s hybridním pohonem nejsou v současné době ve většině případů mezi těmi modely, na které se stojí dlouhé fronty. Alespoň v zemích, kde koupě ekologického auta stát nijak nepodporuje, což je i případ České republiky.

Navíc, podle nedávného průzkumu to vypadá, že lidé s užitnými vlastnostmi těchto aut nejsou stoprocentně spokojeni. Jen zhruba pětina vlastníků aut, kteří jezdili s hybridem, se totiž při koupi dalšího nového auta rozhodne opět pro tento typ pohonu.

Automobilky tento trend chtějí zvrátit. Rozdílným způsobem na to jdou japonská Toyota a francouzský Peugeot.

Priusy už jsou tři 

Tento týden zveřejnilo tuzemské zastoupení Toyoty nové ceny všech svých hybridních modelů a také novinek, kterými jsou Yaris Hybrid, Prius+ a Prius Plug-In Hybrid.

Toyota se rozhodla nasadit takové ceny, které mají motivovat zákazníky k přechodu od klasických zážehových motorů právě k systému Hybrid Synergy Drive. 

Nejlevnější bude logicky nejmenší Yaris Hybrid, jehož ceník začíná na částce 359 900 korun. To je navíc cena, za kterou si může zákazník v současné době koupit Yaris s benzinovým motorem 1,33 Dual VVT-I s převodovkou Multidrive S ve výbavě Style. Přitom má Yaris Hybrid naprosto stejný zavazadlový prostor jako klasický yaris (286 litrů). Přitom spotřeba paliva je výrazně nižší (jen 3,5 litru na sto kilometrů).

Druhým nejlevnějším je Auris Hybrid. jeho nový cena 479 900 korun v podstatě odpovídá té, za kterou se prodává dieselový auris 2,0 D-4D DPF.

Prius za cenu Aurisu

Klasický Prius, který prošel modernizací vzhledu, je nyní k mání za částku 589 900 korun: Dosud jste za tyto peníze mohli mít z hybridů pouze Auris Hybrid ve verzi Luna.

Novinkou v nabídce hybridní rodiny Toyota je  Prius+.  Do něj lze usadit sedm pasažerů. Oproti klasickému Priusu je delší o 15 centimetrů, širší o tři centimetry a vyšší o 8,5 centimetru. Panoramatické okno nad hlavami cestujících je vyrobeno ze syntetické pryskyřice, přičemž tento materiál Toyota použila vůbec poprvé.

Kufr je při obsazení pěti lidmi 505 litrů a při převozu sedmi cestujících zbyde ještě pro zavazadla 232 litrů. Vůz díky výkonu hybridní soustavy 136 koní zvládne zrychlit na stovku za 11,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 165 km/hod. Spotřeba je v kombinovaném cyklu 4,1 l/100 km.

Součástí výbavy vozu, jehož cena je od 669 tisíc korun, je i head up displej.

Novou vlajkovou lodí hybridních modelů Toyoty je nyní Prius Plug-in Hybrid, který stojí 899 900 korun. Li-on  akumulátor zajišťuje dojezd čistě na elektřinu zhruba 25 kilometrů. Přitom na plnou kapacitu lze akumulátor dobít z klasické zásuvky na 230 Voltů za půldruhé hodiny. Spotřeba paliva je v případě jízdy s dobitou baterií jen 2,1 litru na sto kilometrů. Maximální rychlost je 180 kilometrů v hodině.

Řidič může při jízdě zvolit tři režimy  - HV - obvyklý hybridní režím pro všechny hybridní Toyoty. EV - vůz se nepřetržitě pohybuje pouze na elektřinu a to až do rychlosti 85 km/hod. Jen při hodně prudké akceleraci se zapíná zážehový motor. V režimu EV-City se pak motor nestartuje ani při prudkém sešlápnutí plynového pedálu.

Peugeot využil hybridní pohon pro vytvoření čtyřkolky

Zcela jinak jde na věc a nalákání zákazníků na hybridní vozidla automobilka Peugeot. V České republice nyní začíná prodávat hned dva vozy s pohonným ústrojím HYbrid4, které jako první na trhu kombinuje dieselový motor a elektromotor.

Prvním z nich je MPV-crossoveru 3008, druhým, pak allroad kombi 508 RXH.

Hybridní systém v jejich útrobách nabízí čtyři režimy: "Auto", v němž jsou optimalizovány energetické toky dle aktuálních požadavků, "ZEV", který při odpovídajících podmínkách znamená jízdu čistě na elektřinu, "Sport" umožňující využití maximálního výkonu a "4WD", což je pohon všech kol. 

Základem je motor 2,0 HDi o výkonu 120 kW, který přes robotizovanou převodovku pohání přední kol. U zadní nápravy pak naleznete elektromotor se stálým převodem pro pohon zadních kol, baterie a elektrický měnič. Dohromady má hybridní soustava výkon 200 koní.

Hybrid4 se dostane i do dalších Peugeotů a Citroënů

Baterie se nabíjí rekuperací nebo pomocí zesíleného alternátoru u spalovacího motoru.

Ještě letos tento pohon využijí i 508 HYbrid4 se standardní karoserií sedan a kombi a dále i sesterská automobilka Citroën v modelu DS5.

Hybridní 308 má tři verze - nejekologičtější (se spotřebou 3,8 l) Active, v níž je standardně šestice airbagů, dvouzónová klimatizace, mlhovky kožený volant, rádio s Bluetooth a zadní parkovací senzory. Allure pak přidává větší kola a navigaci. Základní cena je stokorunu pod hranicí 800 tisíc korun.

Druhým z představených modelů je  508 RXH. U toho cenovka začíná na 995 tisících korunách. Výbava je jediná -  Allure. Obsahuje šest airbagů, ESP, tempomat, dvouzónovou klimatizaci, volant a řadicí páku v kůži, polokožené čalounění, rádio s USB a Bluetooth, panoramatickou střechu, navigaci, parkovací senzory vpředu a vzadu a 18palcová kola.

--------------------------------------------------------------------------------

Prodej auto Toyota a Peugeot.

autor: Radek Pecák | 17. 5. 2012 7:50

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama