reklama
 
 

Nová Dacia Duster přichází na trh. Stojí stejně jako předchůdce, ale asi bude nedostatkovým zbožím

10. 1. 2018
Foto: Dacia
České zastoupení Dacie dnes uvedlo na trh druhou generaci svého úspěšného SUV Duster. Podle očekávání nedošlo k navýšení cen, naopak základní čtyřkolka je dokonce levnější než předchozí generace, která je stále v prodeji. Nejlevnější Duster však disponuje pohonem předních kol a motorem 1,6 litru o výkonu 84 kW. Bez klimatizace a rádia přijde na 259 900 korun. Zájemci o rumunskou novinku se nyní dočkají za dva až tři měsíce, s ohledem na zájem v celé Evropě však tento interval bude asi narůstat.

Právě cena rozhodla vedle jeho schopností o úspěchu Dustera na trzích celé Evropy. Stejné filosofie se lidé od Dacie nevzdali ani při vývoji jeho nástupce. Dokonce se příliš neměnil ani design, neboť současní majitelé se prý nechali slyšet, že se jim automobil líbí. Proto, když chcete vidět, k jakým generačním změnám došlo, musíte obě generace postavit vedle sebe.

Vedle lehce pozměněných křivek a prolisů karoserie se tvůrci zaměřili na interiér, který působil u předchozí generace hodně zastarale a lacině. V tomto ohledu poznáte novou generaci na první pohled. Duster dostal novou palubní desku i pohodlnější sedadla a podstatně se navíc rozšířila jeho výbava.

Levné rumunské SUV může mít například čtyři kamery, které mají monitorovat okolí auta, novinkou je i karta místo klíče a startování tlačítkem. Oba tyto komfortní doplňky dostanete za příplatek, ve standardní výbavě však přibyly k čelním a hlavovým airbagům také boční.

Také nová generace Dusteru se nabízí s pohonem předních i všech kol, motory se v zásadě nezměnily. Kromě benzinového čtyřválce 1,6 litru o výkonu 84 kW bude k dispozici ještě moderní přeplňovaný čtyřválec 1,2 litru o výkonu 92 kW a dvojice turbodieselů 1,5 litru s výkony 66 a 80 kW. Silnější můžete mít také se samočinnou převodovkou. Nechybí ani varianta základního motoru 1,6 litru, která umožní spalování LPG.

Ceny nového Dusteru začínají na částce 259 900 korun, což dáte za verzi s motorem 1,6 litru a výbavu Access. Její součástí jsou třeba elektricky otevíratelná okna vpředu, palubní počítač, dálkové centrální zamykání nebo přední diody pro denní svícení. Citelně však mnohým bude chybět klimatizace a také rádio.

S klimatizací se můžete setkat až od výbavy Essential, ale musíte si za ni připlatit 15 tisíc korun, rádio s připojením telefonu přes Bluetooth je ve standardu. Jinak je tato výbava o 31 tisíc korun dražší než základní Access, nejlevnější verze s pohonem všech kol a motorem 1,6 litru přijde na 335 900 korun. 

Další výbava Comfort je o 22 tisíc korun dražší než Essential, ale ve standardu je nejen klimatizace, ale také volant potažený kůží, tempomat, elektrické ovládání zadních oken, přední mlhové světlomety nebo elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka. 

Vrcholem nabídky celé modelové řady je výbava Prestige. Za tu zaplatíte navíc oproti Comfortu 27 tisíc, ale automobil již disponuje třeba 17palcovými koly z lehkých slitin, asistenčním systémem, který sleduje mrtvý úhel zpětných zrcátek, zadní parkovací kamerou, parkovacími čidly vzadu nebo navigačním systémem.

Kompletní ceník Dusteru si můžete prostudovat zde, podrobný test z mezinárodní prezentace si můžete přečíst zde.

autor: Jiří Kaloč | 10. 1. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama