Polo přerůstá Golf, Fabia dohání Octavii. Nová auta se za dvacet let výrazně zvětšila

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 10. 2018 6:01
Lepší technologie, čistější motory a větší rozměry. To jsou pravděpodobně tři základní prvky, na nichž si automobilky zakládají při uvedení nové generace každého auta. Ještě před dvaceti lety tak měl například Volkswagen Golf jako etalon kompaktů na délku čtyři metry. Dnes je to hodnota stačící jen na vrchol segmentu malých aut. A takto bychom mohli pokračovat i dál. V následující galerii na příkladu deseti aut uvidíte, jak moc se za relativně krátkou dobu změnily jednotlivé automobilové segmenty.

Pro přehled o současné nabídce Škody, kam spadají i Fabia nebo Octavia Combi, se podívejte zde.

Malá auta

Není malé auto jako malé auto. Škoda Felicia s délkou 3855 mm a rozvorem náprav 2450 mm - před dvaceti lety šlo o poměrně velkorysé hodnoty, které dnes nicméně téměř dorovnává městské Citigo. Minimálně rozvor s hodnotou 2420 mm je až nebezpečně blízko. Dá se tak říct, že miniauta už dorostla dřívější malá auta, vnitřním prostorem ale stále pořád mírně vede Felicia.

Mimochodem, přímým nástupcem Felicie je Fabia, dnes prodávaná ve třetí generaci. Ta má bez tři milimetrů rovné čtyři metry a mezi nápravami 2470 mm. Rozdíl sice není až tak velký, dnešní Fabia by nicméně byla před dvaceti lety zařazena mezi kompakty.

 

Právě se děje

Další zprávy