Dacie, Škody nebo Hyundai, jak je neznáte. Prohlédněte si kuriózní verze známých aut

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 4. 2018 10:57
Nabídka nových aut na českém trhu je velice široká. Vybere si prakticky každý, od zájemců o miniauto přes příznivce sportovních aut až po dobrodruhy, kteří potřebují nezničitelný off-road. V následující grafice najdete řadu modelů, které se sice objevují i na českých silnicích, zároveň ale mají neznámé provedení karoserie či jiný znak na kapotě. Jde o auta v Evropě oficiální cestou nedostupná, která ale slaví úspěchy například v Brazílii, Indii nebo Číně.
Foto: Výrobci

Renault Duster Oroch

Dacia zažila v Evropě až nevídaný a neočekávaný úspěch, mateřský Renault se jednoduché modely rozhodl rozšířit i dál do světa. Tam se většinou prodávají pod jinou značkou, zpravidla hlavně Renault, který na rozdíl od Dacie má vybudovanou slušnou image. Například v Latinské Americe je možné koupit první generaci Dusteru jako pick-up Oroch.

Foto: Výrobci

Renault Kangoo

Ve stejné části světa znají také model Dokker. Jen se tam jmenuje Kangoo, má mírně upravenou přední část a samozřejmě logo mateřské francouzské automobilky. Vedle dodávky existuje i částečně osobní varianta. A mimochodem, toto je nástupce úplně první generace Kangoo, která je v Jižní Americe stále v nabídce.

Dacia Logan MCV první generace žije dál.
Dacia Logan MCV první generace žije dál. | Foto: Lada

Lada Largus

Pod křídla Renaultu (chcete-li aliance Renault-Nissan) patří i ruská Lada, která si pro sebe vzala kousek Dacie. Jako Largus prodává především na domácím trhu první generaci Loganu MCV. Pamatujete, až sedmimístné kompaktní kombi s dvoukřídlými zadními dveřmi. Existuje navíc i jako dodávka nebo offroadově laděná verze Cross.

Foto: wikimedia commons/SnapMeUp

Mahindra Verito

A teď možná nejexotičtější Logan vůbec. Samozřejmě, jako Tondar 90 vzniká první Logan v Íránu, ale to je stále jen i u nás známá karoserie sedan nebo pick-up. Na obrázcích je Mahindra Verito Vibe, indický derivát rumunského vozu s karoserií hatchback. A aby zajímavostí z Indie nebylo málo, existuje i elektrická verze eVerito a Nissan tam (ale třeba i v Rusku) prodává první Duster jako Terrano.

 

Právě se děje

před 32 minutami

Hischier prodloužil s New Jersey smlouvu o sedm let

Švýcarský hokejový útočník Nico Hischier prodloužil o sedm let kontrakt v NHL s New Jersey. Nová smlouva jedničce draftu z roku 2017 vynese celkem 50,75 milionu dolarů. Od sezony 2020/21 tak bude brát v průměru 7,25 milionu dolarů. Dvacetiletý Hischier má v této sezoně ještě poslední rok platnou nováčkovskou tříletou smlouvu se základním příjmem 925 tisíc dolarů a s možností získat na bonusech dalších 2,85 milionu dolarů.

"Jsme šťastní, že máme celý ten proces za sebou a domluvili jsme se s Nicem a jeho týmem na kontraktu, který bude přínosný pro obě strany. Vyzrál v komplexního centra, který odvádí skvělou práci s pukem i bez něj. Těšíme se na jeho další růst," řekl generální manažer Devils Ray Shero.

Hischier, který ve čtvrtečním duelu při výhře nad New York Rangers 5:2 chyběl v sestavě New Jersey kvůli zranění v horní části těla, si v šesti zápasech v této sezoně připsal dvě asistence. V NHL hraje třetí sezonu a má na kontě 157 zápasů a 101 bodů za 37 branek a 64 přihrávek. V pěti zápasech play off si připsal jednu asistenci.

před 37 minutami

Kornfeil v Japonsku odstartuje z 3. řady, Salač kvalifikaci kvůli těžkému pádu a zlomenině nejel

Jakub Kornfeil obsadil v kvalifikaci na motocyklovou Velkou cenu Japonska sedmé místo a na startu sobotního závodu Moto3 bude stát ve třetí řadě. Filip Salač po pátečním pádu do dnešního programu nezasáhl a teprve se rozhodne, zda v neděli absolvuje Grand Prix.

Kornfeil zajel třetí nejlepší kvalifikaci v sezoně a vyrovnal výkon z Nizozemska, pouze v Alcaňizu a na Sachsenringu si vybojoval druhou řadu. Na základě pátečních jízd, v nichž zajel třetí čas, postoupil přímo do druhé části kvalifikace, protože dnešní třetí trénink se jel na mokré trati a pořadím nezamíchal. V podobných podmínkách se rozhodovalo i o pořadí na startu, Kornfeil zaostal o 863 tisícin za nejrychlejším Niccolem Antonellim z Itálie.

Salač měl těžký pád v pátečním druhém tréninku a se zlomeným malíčkem na pravé noze a potlučeným tělem v druhém dnu v Motegi odpočíval. Pokud bude v neděli závodit, odstartuje z uličky v boxech v důsledku trestu za příliš pomalou jízdu v prvním tréninku.

Další zprávy